شناسهٔ خبر: 108348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: رسا

حجت الاسلام سالک:

دولت در برابر ارائه برجام به مجلس مقاومت می‌کند

سالک43 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌داند که اگر مواردی از برجام در مجلس مطرح شود امکان دارد اصل مذاکرات مجدد به هم بریزد و آنها دنبال تصویب برجام هستند نه رد، بنابراین تلاش می‌کنند مجلس در این قضیه دور بخورد و برجام به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقضاتی که در اظهارات اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون نحوه رسیدگی به برجام وجود دارد، گفت: مسأله مهم قانون اساسی است و بدون شک قانون اساسی باید اجرا شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که قانون اساسی می‌گوید هر گونه مقابله نامه، تفاهم نامه و قرارداد باید در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شود، خاطرنشان کرد: تصویب هر نوع قرارداد در مجلس نوعی روال قانونی است و در طول سال‌های گذشته بیش از ۶۰ نوع قرارداد در مجلس تصویب کردیم و همواره روال بر این بوده که توافقی که صورت می‌گیرد در قالب لایحه به مجلس آمده و پس از تصویب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به قرارداد هسته‌ای بین جمهوری اسلامی و۱+۵ بیان کرد: برجام از مقوله فوق خارج نبوده و باید به لایحه تبدیل شده و این لایحه به مجلس شورای اسلامی آمده و در مجلس بررسی شود که نتیجه آن تأیید و یا رد خواهد بود.

حجت الاسلام سالک با اظهار تأسف از این که دولت در برابر ارائه برجام به مجلس مقاومت می‌کند، تصریح کرد: دولت می‌داند که اگر مواردی از برجام در مجلس مطرح شود امکان دارد اصل مذاکرات مجدد به هم بریزد و آنها دنبال تصویب برجام هستند نه رد، بنابراین تلاش می‌کنند مجلس در این قضیه دور بخورد و برجام به  صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه نشود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع هسته‌ای اظهار کرد: رهبری معظم اشاره‌ای به روند قانونی موضوع داشتند و تأکید کردند که مسائل قانونی باید در موضوع برجام رعایت شود، اگر قرار باشد مسائل قانونی رعایت بشود ضرورتاً باید در این قضیه دقت بیشتری اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این که دولت اعتقاد دارد برجام قرارداد نبوده و نام برنامه جامع اقدام مشترک بر آن می‌گذارند و به همین دلیل از ارائه آن به مجلس اجتناب می‌کنند، گفت: اینها تعابیر مختلف است، اکنون کمیسیون ویژه بررسی برجام متشکل از ۱۵ نفر تشکیل شده و این کمیسیون در حال بررسی موضوع بوده و ان شاالله به نتیجه نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام سالک در پاسخ به این که اگر بازهم دولت از ارائه برجام به مجلس اجتناب کند نتیجه کار کمیسیون ویژه به چه صورت خواهد بود، اظهار کرد: کمیسیون فعلا در حال بررسی است و نباید قضاوت زودهنگام انجام شود و باید به نتیجه بررسی کمیسیون توجه کنیم.

نظر شما