شناسهٔ خبر: 108346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

موسوی لارگانی:

فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است/ خواسته مردم از نمایندگان مجلس در مورد برجام

موسوی لارگانی43 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانات رهبری فصل الخطاب است و باید مسئولان به آن گوش جان سپارند بر ضرورت حساس بودن نمایندگان مجلس بر مفاد توافقنامه‌ای که سرنوشت ملت ایران را رقم می‌زند، تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری مبنی بر اینکه مصلحت نیست مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود، اظهارکرد: اینکه افرادی مخالف بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی بودند امری غیرمنطقی و غیر قابل قبول بود چراکه تاکنون تمام توافقنامه هایی که خیلی الزام آور نبوده و بار حقوقی هم نداشته در مجلس بررسی شده است.

وی افزود: جای تعجب دارد توافقنامه‌ای همچون برجام که ایران را ملزم به محدودکردن فعالیت‌هایی می‌کند که مردم سال‌ها برای تحقق آنها تحت فشار قرار گرفتند برخی ادعا کنند نیازی به تصویب مجلس ندارد و حتی از رسانه ملی هم اعلام کنند که تصویب توافقنامه‌ای که توسط دولت امضاءنشده چنانچه در مجلس بررسی شود دولت را تحت فشار قرار می‌دهد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری که بارها با فرمایشات ارزشمند و هوشمندانه خود راهگشای مشکلات کشور بوده‌اند این بار هم با بیانات گهربار خود بر اهمیت جایگاه مجلس در بررسی برجام تاکید فرمودند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر قرار است تحریم‌ها برداشته نشود پس معامله‌ای هم در کار نخواهد بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری قبل از این در جلسات مختلف از جمله نشست کارگزاران و مسئولان که در آن رئیس جمهور، وزراء و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم حضور داشتند خطوط قرمز ایران را متذکر شده  و بر ضرورت لغو کلیه تحریم‌ها همزمان با امضای توافقنامه تاکید فرمودند.

موسوی لارگانی تاکیدکرد: هم‌اکنون قرار بر این شده که راکتور آب سنگین اراک تخلیه شده و با بتون مسدود شود و این امر همزمان با اجرای توافقنامه باید انجام شود از طرفی هم برای لغو تحریم‌ها مدت 8 ساله در نظر گرفته شده است به این معنا که تحریم‌ها به حالت تعلیق درخواهند آمد و این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اگر قرار باشد تحریم‌ها به حالت تعلیق درآورده شوند ما هم تعهدات خود را به حالت تعلیق درآورده و اعمال آن برای ما الزام آور نیست.

عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس ارتباط مستقیم با مردم دارند در مراسم تشییع شهدای غواص از آنها شنیدیم که با شیون از ما درخواست می‌کردند مواظب باشید در مجلس توافقی را تایید نکنید که منجر به ذلت ملت ایران شود ما حاضریم سختی بیشتر را تحمل کنیم اما زیر بار ذلت نرویم بنابراین نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت باید بر توافقی که سرنوشت آنها را رقم می‌زند، حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و همه مسئولان باید به آن گوش جان سپارند و اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران به بندهای توافقنامه هسته‌ای عمل کند به طور قطع باید از اولین روز اجرای آن تمام تحریم‌های ایران یکجا برداشته شود.

نظر شما