شناسهٔ خبر: 107971 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: پارس

ترکیب جدید روحانی هاشمی و اصلاحات برای انتخابات‎+اسامی

روحانی و هاشمی قرار است شورای ۶ یا ۹ نفره، فهرست انتخاباتی اعتدال- اصلاح طلبی را نهایی و اختلافات خود را در همان جمع حل نمایند.

به گزارش «نماینده»، ترکیب جدید انتخاباتی حلقه اعتدال و جریان اصلاحات تعیین شدند.

در یک طراحی قرار است هر کدام از سه شخصیت اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و رییس دولت اصلاحات نمایندگانی را به عنوان تعیین تکلیف فهرست انتخاباتی معرفی نمایند.

گفته می شود تا کنون در بین حلقه اطرافیان اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد شیخ قدرت علیخانی، ‌ محمد هاشمی و غلامحسین کرباسچی، در حلقه اطرافیان حسن روحانی در مورد علی یونسی، محمد نهاوندیان، حسین فریدون، ‌ حسام آشنا و صالحی امیری و در حلقه اطارفیان رییس دولت اصلاحات در مورد عبدالواحد موسوی لاری، مجید انصاری و صفدر حسینی تصمیم گیری شده است.

احتمالا از هر ضلع دو تا سه نفر انتخاب خواهند شد.

قرار است این شورای ۶ یا ۹ نفره، فهرست انتخاباتی اعتدال- اصلاح طلبی را نهایی نمایند و اختلافات خود را در همان جمع حل نمایند و کاری به این سه شخصیت نداشته باشند.

  یک منبع مطلع گفت: بخش هایی از جریان فتنه درصددند با فشار به رییس جمهور وی را از فضای داخلی جدا نماید که اصلاح طلبان به راحتی و با تمامیت افراد خود را در فهرست نهایی قرار دهند و رییس جمهور به حساسیت زدایی و لابی پنهان برای رابطه با آمریکا بپردازد.

هر چند حسن روحانی در مقابل این فشارها مقاومت کرده است اما جریان فتنه درصدد است به بهانه اینکه پیروزی در انتخابات از آن اصلاح طلبان است و لذا نیازی به دخالت روحانی نیست مدعی شده اند: آقای روحانی برنامه‌های بزرگتری در سیاست خارجی دارد و نبایستی فرصت بزرگ خود را صرف رسیدگی به اختلافات و فهرست انتخاباتی نماید.

  گفته می شود در اضلاع مختلف جمع بندی صورت گرفته که بر روی ۱۹۲ حوزه تک نفره متمرکز شوند و گفته‌اند اگر در جاهایی از تیم آقای لاریجانی فردی با فاصله زیاد دارای رای آوری است، کاندیداهای آنها به نفع کاندیدای گروه وی، کنار بکشند.

نظر شما