شناسهٔ خبر: 107810 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

واردات گوشت برزیلی ۲ برابر می‌شود

گوشت43 صادرکنندگان گوشت گاو برزیلی با برداشته شدن ممنوعیت سه ساله از سوی ایران برای واردات از ایالت پارانا، آماده دو برابر کردن صادرات‌شان هستند.

به گزارش «نماینده»، انجمن صادرکنندگان گوشت گاو برزیلی اعلام کرد با پایان این ممنوعیت که در پی شیوع بیماری جنون گاوی در سال ۲۰۱۲ وضع شده بود، صادرات سالانه گوشت گاو برزیلی به ایران می‌تواند ظرف سه تا چهار سال آینده به ۱۲۲ هزار تن افزایش پیدا کند.

میزان صادرات گوشت گاو برزیلی به ایران در سال ۲۰۱۴ بر مبنای سال به سال چهار درصد افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۵۷۱ تن رسید در حالیکه ارزش صادرات در همین مدت با افزایش سه درصدی، به حدود ۲۷۴.۸ میلیون دلار رسید. حدود ۸۴ درصد از واردات گوشت گاو ایران از برزیل انجام می‌گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی جی او سی، واردات گوشت گاو برزیلی از سوی ایران در سال ۲۰۱۱ به رکورد ۱۳۰ هزار و ۵۵۰ تن به ارزش ۶۸۸ میلیون دلار رسیده بود اما ایران از آن زمان تولید داخلی را افزایش داده است. از نظر میزان واردات، ایران ششمین واردکننده بزرگ گوشت گاو برزیلی است در حالیکه هنگ کنگ در چهار ماه اول امسال با واردات ۱۲۰ هزار و ۴۸۲ تن در صدر قرار داشت.

نظر شما