شناسهٔ خبر: 107491 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت:‌ ایران تا آخر از ملت و دولت سوریه حمایت می‌کند و با هر نوع مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی که با بسطام الهاشم، نماینده احزاب لبنان و جمعی از اساتید دانشگاه این کشور برگزار شده بود افزود: تاسیس گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه توسط کشورهای غربی و با کمک برخی کشورهای منطقه‌یی کلید خورده است. مردم عراق، ‌ سوریه و لبنان خسارت‌های زیادی دیده‌اند اما توانسته‌اند آرمان‌های دشمنان خود را با شکست مواجه کنند.

او افزود: ما باید بدانیم که وقتی دشمنان همگی متحدند که بشار اسد باید کنار برود و یک دولت جدید در سوریه بر روی کار بیاید در درجه اول با آن مخالفت کنیم و بعد با دقت به دلایل آن فکر کنیم. زمانی که دشمنان ما اصرار دارند که بشار اسد از راس قدرت سوریه کنار برود، حتما زیان‌هایی را برای آن‌ها داشته و برای دوستان ما منافعی دارد.

وی ادامه داد: دو سال پیش در انتخابات مردم بشار اسد را به عنوان رییس‌جمهور خود انتخاب کردند و اگر دوباره حتی با نظارت سازمان‌های بین‌المللی انتخاباتی انجام شود اسد از گذشته نیز بیش‌تر رای خواهد آورد. مردم دنیا و منطقه فهمیده‌اند که کسی که تا آخر پای منافع مردم سوریه ایستاده است خود بشاراسد است.

ولایتی تصریح کرد: آقای اسد می‌توانست در سال‌های اخیر اگر منافع شخصی خود را دنبال می‌کرد با دوستی با برخی کشورهای منطقه جای خود را به عنوان رییس‌جمهور سوریه محکم کند. اگر بشار اسد به دشمنان مردم سوریه گوش می‌داد حتما با او موافقت می‌کردند؛ ولی باید توجه داشت که مخالفت با بشار اسد از سوی غرب و برخی از کشورهای منطقه به دلیل آن است که او تا پای جان خود پشت مردم سوریه ایستاده است.

او تاکید کرد: ایران تا آخر از ملت سوریه و از دولت سوریه حمایت می‌کند و با هر نوع مداخله در امور داخلی سوریه مخالف است و هم‌چنین اعتقاد داریم که سرنوشت سوریه باید به دست مردم خود آن تعیین شود نه این که کشورهای خارجی در امورش دخالت کنند. ما بدون تردید از مردم لبنان نیز حمایت خواهیم کرد.

ولایتی گفت:‌ در مورد کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه و لبنان باید بگویم که ما این اقدامات را وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانیم و باید توجه داشت که با هم می‌توانیم برخی از تهدیدها به فرصت تبدیل کنیم. ما بسیار امیدوار هستیم که مردم لبنان، یمن، سوریه و عراق با وجود این فشارها بالاخره خواهند توانست به آرمان‌ها و خواسته‌های خود دست یابند.

 

 

نظر شما