شناسهٔ خبر: 107385 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های نشست خبری رئیس جمهور:

از جاخالی دادن یک خبرنگار تا فعال شدن اینستاگرام ربیعی/خاطره روحانی از چپی‌ها و راستی‌ها در زمان انتخابات/روحانی چه کسی را دوست عزیزم خطاب کرد

روحانی/2 نشست خبری رئیس جمهور که با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

«نماینده»؛ سیده فاطمه موسوی/ نشست خبری حسن روحانی که با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

وقتی یک خبرنگار جا خالی می‌دهد

*اولین خبرنگاری که پشت تریبون برای سوال از رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد خبرنگار روزنامه اطلاعات است؛ روحانی در ابتدای پاسخ به خبرنگار این روزنامه ۹۰ سالگی آن را به کارکنان این روزنامه و همچنین دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که البته آقای روحانی وی را «دوست عزیزم» خطاب کرد، تبریک گفت.

*سوال خبرنگار وزارت اطلاعات در دوبخش مطرح شد که آقای روحانی در هنگام پاسخ به بخشش دوم به پشت تریبون خبرنگاران نگاه کرد اما خبرنگار محل را ترک کرده بود! رئیس جمهور خطاب به حضار گفت پس خبرنگار کجا رفت؟ جا خالی دادن این است که این سخن با خنده حضار همراه شد.

خاطره روحانی از چپی‌ها و راستی‌ها در زمان انتخابات

*روحانی در پاسخ به سؤالی، خاطره‌ای از دانشگاه شیراز در زمان انتخابات را مطرح کرد و گفت: سالن بزرگ دانشگاه شیراز ۳ قسمت بود که عده‌ای در سمت راست سالن نشسته بودند، ‌ عده‌ای در سمت چپ و عده‌ای وسط، اتفاقاً راستی‌ها سمت راست نشسته بودند و چپی‌ها هم سمت چپ، راست و چپ اتفاقا درست حاکم بود. بعضی حرفها را هردسته جدا کف می زدند.

اینستاگرام ربیعی فعال شد

یکی از وزرایی که در نشست خبری روحانی حضور داشت ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بود؛ خبرنگاری در پایان نشست خود را به وی رساند و گفت: استاد من دانشجوی شما هم بوده‌ام و ربیعی هم به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداخت.

*اما وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه این نشست از فعال شدن صفحه اینستاگرامش خبر داد و گفت یکی از پست هایم مربوط به پزشکی است که پدرزن آقای نهاوندیان است!

*حضور نعمت‌زاده در این نشست خبری یادآور روزهای زمان انتخابات بود که وی در قامت رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی را همراهی می‌کرد اما اکنون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست حضور داشت.

دولتمردانی که در نشست خبری روحانی حضور داشتند

*نوبخت، سیف، نعمت‌زاده، ربیعی، نهاوندیان، حسین فریدون، حسام‌الدین آشنا و بانک از دولتمردانی بودند که در نشست خبری روحانی حضور داشتند.

سؤال مجلسی از رئیس‌جمهور

اما سؤال مجلسی نشست خبری رئیس‌جمهور فرستادن لایحه برجام به مجلس بود که روحانی در پاسخ گفت: ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است، در واقع آنچه که امروز انجام می‌گیرد نسبت به معاهده‌ای بوده که قبلاً ایران آن را پذیرفته بود و همه این بحث‌ها برای این است که می‌گویند معاهده NPT را درست اجرا کرده‌اید یا خیر؟ که ما اعلام می‌کنیم درست اجرا کردیم اما یک عده‌ای مخالف ما بودند و اعلام کردند که درست اجرا نمی‌کنیم.

در این نشست خبری روزنامه اطلاعات، شبکه خبر، خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان، روزنامه مردم‌سالاری، خبرگزاری ایسنا، روزنامه شهروند، روزنامه سیاست روز، خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری موج و رادیو جوان از جمله رسانه‌های داخلی بودند که موفق به پرسیدن سؤال از رئیس‌جمهور شدند،   از میان رسانه‌های خارجی، شبکه فرانسه، خبرگزاری شینهوا از چین، تلویزیون الان امارات، خبرگزاری ترند از جمهوری آذربایجان برای سئوال از رئیس‌جمهور ایران به پشت تریبون دعوت شدند.

 

نظر شما