شناسهٔ خبر: 107334 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روز مبارزه با تروريسم

شهیدان رجایی و باهنر

«نماینده»؛ محمدکاظم انبارلویی/ امروز روز بزرگداشت شهادت دو اسوه دولتمردي و دو مومن به انقلاب و اسلام و امام(ره) است كه تا پاي جان در تحكيم آرمان‌هاي الهي ايستادند. امروز روز شهادت شهيدان باهنر و رجايي است. فاجعه انفجار دفتر نخست وزيري ۲ ماه پس از فاجعه انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي و ترور ناموفق مقام معظم رهبري در ششم تيرماه سال ۱۳۶۰ صورت گرفت. از اين پس ترورهاي سريالي منافقين كه از شهداي محراب تا مردم كوچه و بازار را در برمي‌گرفت، شروع شد.

 

در حالي‌كه منافقين به جوخه‌هاي اعدام در داخل دستور خونريزي و ترور مي‌دادند، در بغداد در كنار صدام، او را در يك جنگ نابرابر ـ كه حداقل ۱۵ كشور جهان با حمايت آمريكا و شوروي به او كمك مي‌كردند ـ همراهي نمودند. منافقين در حالي در تهران و استانها و شهرهاي ايران حمام خون به راه انداخته بودند كه در كمپ اشرف براي رئيس فرقه جنايتكار خود حرمسرا تشكيل داده بودند. آنها ۱۷ هزار انسان مظلوم و بي‌دفاع را به خاك و خون كشيدند و به شهادت رساندند و اسامي و آدرس‌هاي تك تك آنها معلوم است.  

فتنه نفاق با هوشياري مردم و كارآمدي دستگاه امنيتي نظام خاموش شد. اسدالله لاجوردي قهرمان مبارزه با نفاق، براي هميشه نام اش در تاريخ ايران مي‌درخشد. هم او بود كه ماشين ترور را در كشور خاموش كرد و ما امروز با هوشياري و فداكاري او در امنيت كامل زندگي مي‌كنيم. هر چند او هم از قربانيان ترور است و به دست منافقين شهيد شد، اما شهادت او در نهايت رندي و هوشياري بود. او با آنكه مي‌دانست از سوي منافقين مورد تهديد است، در آخرين روزهاي عمر خود بدون محافظ و بدون حفاظت، يك زندگي عادي داشت. او عاشق شهادت بود و با مرگ قهرمانانه خود مهر ديگري بر سند حماقت، رسوايي و شرارت منافقين زد. شهادت او تير خلاص به منافقين بود. امروز منفورترين گروه حتي در ميان عناصر ضدانقلاب، منافقين هستند. به همين دليل آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي با تمام قدرت از منافقين حمايت مي‌كنند و هنوز به آنها سرويس حياتي در بغداد و ديگر شهرهاي منطقه و اروپا مي دهند تا روزي دوباره ماشين ترور را توسط آنها روشن كنند. دادگاه‌هاي ايران و دستگاه قضائي ايران همواره بايد مدعي باشند و تقاص خون شهيدان مظلوم جمهوي اسلامي را از حاميان اين جماعت روسياه بگيرند. منافقين هر از چندي در لندن، پاريس و واشنگتن نشست‌هايي دارند. در اين نشست‌ها برخي اعضاي كنگره آمريكا يا اعضاي مجلس فرانسه و يا اعضاي مجلس عوام انگليس براي همراهي و همياري با آنها در ترور شهروندان ايراني و حمايت از تروريسم شركت مي‌كنند. اين يعني اوج خباثت. جالب‌تر اينكه با آنكه  آنها تا خرخره در حمايت از تروريسم آلوده هستند، در مجامع بين المللي ايران را متهم به حمايت از تروريسم مي‌كنند!

***

شهادت باهنر و رجايي بهانه‌اي است براي ارزيابي عملكرد دولت! دولت‌هاي پيشين، اين ايام را هفته دولت اعلام كرده‌اند تا هم عملكرد اجرايي خود را به مردم بگويند و هم مردم در نگاه به آنان ببينيد تا چه حد آنها به معيارها و ملاكها و ارزش‌هايي كه در وجود مقدس اين دو شهيد عزيز تبلور داشت، نزديك شده‌اند.

مردم شاخص‌هاي فكري، رفتاري و اخلاقي اين دو شهيد عزيز را خوب مي‌دانند. اخلاص، روحيه خدمتگزاري بدون منت به مردم، تا مردمي بودن و نشست و برخاست با محرومان، ساده‌زيستي و وسيله قرار ندادن مسئوليتها براي تامين مالي آينده خود، پايبندي به مباني امام و انقلاب، از ويژگي‌هاي بزرگ اين دو شهيد عزيز است.  

بسياري از مسئولين و مردم ما اكنون با همان معيارهاي الهي شهيدان باهنر و رجايي زندگي مي‌كنند. اما برخي هم با اين معيارها متاسفانه فاصله زيادي دارند. اين جماعت بايد فكري براي حيثيت خود در ميان مردم بكنند. تا وقتي مباني امام و انقلاب و رهبري در جامعه ما به صورت يك فرهنگ و گفتمان مطرح است، مردم زندگي‌هاي اشرافي و فاصله گرفتن با فرهنگ حكومتي شهيدان رجايي و باهنر را برنمي‌تابند و در وقت مقتضي از خود واكنش نشان مي‌دهند.

رجايي و باهنر سينه خود را در برابر گلوله‌ها و بمب‌هاي منافقين و دشمنان اسلام آماده كرده بودند تا ملت ما طعم يك "حكمراني خوب" با معيارهاي الهي را تجربه كنند. آنها قدرت و حكومت را وسيله‌اي براي "سورچراني" خود و اصحاب خود نمي‌دانستند. خوشبختانه توانستند با شهادت مظلومانه خود ارزشهاي الهي را در كشور، فرهنگ كنند. از دولتمردان عزيز مي‌خواهيم در بسط اين فرهنگ الهي و مردمي در جامعه كنوني ما تلاش كنند. حتماً تلاش آنان در نزد پروردگار مأجور خواهد بود.

 

نظر شما