شناسهٔ خبر: 107284 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاتب مطرح کرد

عدم ورود شورای انقلاب فرهنگی به مشکل استخدامی دانشگاه‌ آزاد/هماهنگی مجلس با شورا

غلامرضا کاتب43 رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکنون در موضوع طرح مجلس پیرامون مشکلات استخدامی کارکنان دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی ورود نکرده است.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشره درباره ورود شورایعالی انقلاب فرهنگی به موضوع مشکلات کارکنان دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی اظهار داشت: شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکنون به این موضوع ورود نکرده است.

وی افزود: آنچه در این طرح مورد اهمیت بوده این است که اگر دانشگاه‌های مذکور تمایلی به ادامه فعالیت با کارکنان خود نداشته باشند، این کارکنان نمی‌توانند در هیچ مرجع قانونی تظلم‌خواهی کنند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در ادامه با اشاره به قوانین مصرح کشور درباره بحث استخدامی تأکید کرد: مگر می‌شود یک دانشگاه با سوءاستفاده از شورایعالی انقلاب فرهنگی به راحتی بتواند قانون را دور زده و در حق کارکنان اجحاف کند.

وی یادآور شد: این یک واقعیتی است که این دانشگاه‌ها از هیچ ضابطه قانونی حاکم بر امور استخدامی کشور پیروی نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده این دانشگاه‌ها به راحتی بتوانند اعضای هیئت علمی و یا کارکنان خود را اخراج کنند.

کاتب تصریح کرد: قطعاً در این زمینه با شورایعالی انقلاب فرهنگی هماهنگ خواهیم بود و طرحی در مجلس تصویب خواهد شد که مورد نظر و تأیید این شورا نیز باشد.

وی ادامه داد: برخی واحدهای دانشگاهی با مستمسک کردن این موضوع که تکلیف مقررات اداری نیز از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی به آنان سپرده شده، اجحاف بسیاری در حق کارکنان و اعضا هیأت علمی خود می‌کنند و این افراد در هیچ مرجعی نمی‌توانند تظلم‌خواهی کنند، لذا با توجه به شفاف نبودن این موضوع و خلأ قانونی ایجاد شده طرح فوق با استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد و منتظر بررسی در صحن علنی مجلس است.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه روشن و واضح است اینکه قوانین و مقررات موضوعه کشور در بحث تعیین تکلیف امور استخدامی بسیار شفاف بوده و دانشگاه‌های غیردولتی نمی‌توانند خارج از سیستم قوانین با آیین‌نامه‌های داخلی و خارج از چارچوب‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.

نظر شما