شناسهٔ خبر: 107240 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

اولین وزیر محجبه در کابینه ترکیه+تصاویر

وزیر محجبه در کابینه ترکیه «آیشن گورجان» اولین وزیر محجبه در کابینه‌ای است که تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه و تشکیل دولت جدید، یعنی تا نوامبر آینده، متولی امور این کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، وزیر امور خانواده و سیاست‌های اجتماعی در کابینه موقت ترکیه که روز گذشته تشکیل شد، اولین زن محجبه‌ای است که در سمت وزیر در کابینه ترکیه حضور یافته است.

«آیشن گورجان» اولین وزیر محجبه در کابینه‌ای است که تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه و تشکیل دولت جدید، یعنی تا نوامبر آینده، متولی امور این کشور خواهد بود.

وی در پاسخ به تماس تلفنی خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفت: در حال حاضر در خارج از ترکیه به سر می‌برم و تا زمانی که به کشور بر نگردم نمی‌توانم درباره سمت جدید خود توضیح دهم.

خانم گورجان عضو هیئت علمی بخش علوم تربیتی در دانشکده ادبیات دانشگاه علوم بازرگانی استانبول است و در دوره وزارت نعمت باش در وزارتخانه مشاور امور زنان و خانواده، به عنوان مدیر کل تحقیقات خانواده و اجتماع فعالیت می‌کرد.

آیشن گورجان که تحقیقات مختلفی در امور خانواده و سیاست‌های کنترل جمعیت دارد مادر سه فرزند است.

کابینه موقت ترکیه شب گذشته تایید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور را به دست آورد.

در کابینه موقت ترکیه ۱۱ وزیر تغییر یافته‌اند که هشت نفر آنان اگر چه از اعضای پارلمان نیستند اما عضو حزب عدالت و توسعه هستند. یکی از شرایط در دولت موقت این است که اعضای آن از چهره‌های مستقلی باشند که در پارلمان حضور ندارند.

بولنت ارینچ و علی باباجان معاونان نخست وزیر، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه، فاروق چیلیک وزیر کار و امور اجتماعی، تانر یلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی، نور الدین جانیکلی وزیر گمرکات و بازرگانی، عمر چیلیک وزیر فرهنگ و گردشگری و مهدی آکار وزیر تغذیه، کشاورزی و سرمایه‌های حیوانی از اعضای حزب عدالت و توسعه و از وزرای کابینه بودند که حالا در کابینه موقت حضور ندارند و جایشان را وزرای جدیدی گرفته‌اند. سه وزیر دیگر که در کابینه موقت نیستند عایشه نور اسلام وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی، ولکان بوزکر وزیر امور اتحادیه اروپا و صباح الدین اوزترک وزیر کشور هستند.

وزیر محجبه در کابینه ترکیه

وزیر محجبه در کابینه ترکیه

وزیر محجبه در کابینه ترکیه

نظر شما