شناسهٔ خبر: 107213 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورمختار خبر داد

آزادسازی قریب به یک میلیون هکتار زمین تصرف شده در استان‌های مختلف

پورمختار/1 رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که قریب به یک میلیون هکتار زمین تصرف شده در استان‌های مختلف کشور آزاد شده است.

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری کار بسیار پیچیده‌ای است، گفت: افرادی در ظاهر تشریفات قانونی را رعایت می‌‌کنند و حتی از بعضی از مراجع مجوز نیز اخذ می‌کنند. راجع به اینها باید یک نوع اقدام انجام داد.

وی اضافه کرد: باید در ابتدا مجموعه سندها و مجوزهای صادر شده ابطال شود؛ وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مدعی این موضوع هستند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از زمین‌خواران نیز بدون هرگونه مجوز زمین‌ها را تصرف کرده و اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند، تصریح کرد: بحث آزادسازی این زمین‌ها نیز در دستور کار است.

پورمختار با بیان اینکه سهم خوب اما نه قابل قبولی از زمین‌خواری‌ها آزاد شده است، اظهار داشت: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان بازرسی کل کشور قریب به یک میلیون هکتار در استان‌های مختلف در امسال و ماه‌های پایانی سال گذشته زمین آزاد شده است.

وی با تمجید از تلاش‌ها برای آزادسازی زمین‌های تصرف‌شده، خاطرنشان کرد: باید همین روند تشدید شده و برخوردهای سلبی صورت گیرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته مهم این است که دانه درشت‌هایی که در ذیل این کار هستند و اساس تخلف را آنها مرتکب می‌شوند مورد پیگرد قرار گیرند، گفت: برخی ناآشنا هستند و یا به آنها سند داده می‌شود و بعد آنها یا همان زمین را ساخته و یا ملک آماده می‌خرند، این افراد باید علیه کسانی که به آنها زمین یا ملک را فروخته شکایت کنند. از طرف دیگر کسانی که با این اقدامات غیرقانونی کلاه‌برداری کرده و سواستفاده می‌کنند و مردم را مقابل مسئولین قرار می‌دهند حتما باید شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

پورمختار با بیان اینکه در هر استان تعداد محدودی مدیریت زمین‌خواری‌ها را برعهده دارند، اظهار داشت: اسامی این افراد نیز معلوم و مکشوف است که امیدوارم با برخورد جدی با این افراد گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

نظر شما