شناسهٔ خبر: 107134 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

چهره های مطرح سیاسی حزب تشکیل ندهند‌

محمد سلیمانی43 عضو جبهه پایداری معتقد است در صورت تشکیل دادن احزاب توسط چهره های مطرح سیاسی در قدرت ، احزاب تشکیل شده کوتوله هایی باقی مانده و پس از مدتی ناپدید می شوند.

به گزارش «نماینده» محمد سلیمانی گفت: احزاب ایران به مرض دولتی و نفتی بودن گرفتارند.

نماینده مردم تهران در مجلس اصلی ترین ضعف احزاب دولت ساخته در بدنه جامعه را «دولتی بودن» دانست و افزود:‌احزاب تا مادامی که به واسطه دولتها در قدرت حضور می یابند، چاق و چله می شوند و با تغییر دولتها دچار رکود می شوند.

وی الگوی غربی تحزب در ایران را با شکست روبرو دانست و افزود: این مدل تخریب در ایران با فرهنگ اسلامی ایرانی غنی جواب نمی دهد، احزاب غرب گرا هدفی جز تصاحب قدرت و ثروت ندارند. در حالیکه احزاب در کشورهای غربی بیش از ۳ یا ۴ حزب نیست در ایران بیش از ۲۵۰ حزب ثبت شده است. همین مسأله نشان از تفاوت دیدگاه ایران و غرب نسبت به تحزب دارد.

این عضو جبهه پایداری متذکر شد: باید بر اساس فرهنگ اسلامی و چارچوب های انقلاب بستر تشکیل احزاب در کشور را به وجود آورد ولی احزاب اصلاح طلب صد در صد الگوی غربی تحزب را پذیرفته و حتی خود را لیبرال می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند. این گونه احزاب در ایران هیچ گاه پا نمی گیرد و کوتوله سیاسی باقی می مانند.

سلیمانی با اشاره به ریشه های بی اعتمادی مردم به احزاب سیاسی در کشور گفت:‌نگاه مردم به احزاب از دوران پهلوی تا کنون نگاه منفی است. این احزاب هیچ گاه دنبال کار و تلاشی برای مردم نبوده و نیستند. فقط و فقط دنبال قدرت و ثروت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس رویش فصلی احزاب در مقطع انتخابات را یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به کار حزبی در کشور دانست و افزود:‌تشکیل احزاب چند ماه قبل از انتخابات و ناپدید شدن آن‌ها پس از انتخابات از دلایل بی اعتمادی مردم به احزاب است. مردم معتقدند سیاسیون نگاه ابزاری به آنان دارند به همین دلیل تمایل و رغبتی به احزاب ندارند.

این عضو جبهه پایداری با بیان این ادعا که تشکیل احزاب توسط چهره های مطرح سیاسی را با استقبال مردم روبرو نخواهد شد، گفت: در ایران به تجربه اثبات شده که احزاب دولت ساخته، محکوم به شکست هستند. بنابر همین سابقه تاریخی، احزابی که با حمایت لاریجانی یا قالیباف یا سایر چهره های سیاسی در قدرت، ‌ تشکیل شود کوتوله باقی مانده و پس از مدتی ناپدید خواهند شد.

به اعتقاد سلیمانی احزابی در ساختار سیاسی ایران موفق خواهند شد که به جای تحکیم جایگاه خود در قدرت در پی شناسایی و معرفی افراد و چهره های خدوم و کارآمد به مردم باشند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد:‌احزابی که درپی قدرت گرفتن صالحان هستند، در ایران پایدار و موفق خواهند ماند. مردم حتما پای پرچم چنین احزابی جمع می شوند.

نظر شما