شناسهٔ خبر: 106928 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت در مجلس:

ابوترابی‌فرد: با بی‌عدالتی شفاف در پرداخت حقوق وزارتخانه‌ها مواجهیم

ابوترابی/2 نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با یک بی‌عدالتی شفاف درباره پرداخت حقوق در وزارتخانه‌ها مواجهیم.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان پس از ارائه گزارش سیدحسن قاضی‌‌زاده هاشمی وزیر بهداشت پیرامون عملکرد این وزارتخانه طی سخنانی گفت: بحث‌هایی که در نشست امروز مطرح شد ناظر به دو حوزه است.

وی اضافه کرد: حوزه اول اینکه خدماتی از وزارت بهداشت ارائه شده و آقایان هاشمی و شهریاری به بیان خدمات انجام شده در حوزه درمان پرداختند؛ امروز پرداخت‌های بیمار در حوزه‌هایی به کمتر از ۱۰ درصد رسیده، در روستاها خدمات خوبی ارائه می‌شود و اینها مثبت است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی به اظهارات مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز اشاره کرد و گفت: نکته آقای پزشکیان این بود که ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم. در همین زمینه می‌توان گفت نظام رتبه‌بندی و طبقه‌بندی از جمله مسائلی است که در قانون برنامه پیش‌بینی شده و باید به آن طبق قانون عمل شود.

ابوترابی با طرح این سوال که ما با چه هزینه‌ای شاهد اجرای طرح تحول، سلامت هستیم خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۱ بودجه بهداشت و درمان ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۴ به ۵۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است و تمامی اینها در حالی است که ما با مشکلات جدی در نظام بودجه‌ریزی مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم بودجه کشور صرف بهداشت و درمان شده است اظهار داشت: اگر نتوانیم منابع را مدیریت کنیم و نگاه همه‌جانبه داشته باشیم نخواهیم توانست مسیر پیش رو را ادامه دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی این سوالات را مطرح کرد که می‌دانید چرا مطالبات فرهنگیان افزایش یافت؟ می‌دانید چرا مجلس تحت فشار جامعه خدوم و زحمت‌کش وزارت آموزش و پرورش بود؟

«تمامی این مسائل به این دلیل رخ داد چون ما با یک بی‌عدالتی شفاف درباره پرداخت حقوق در وزارتخانه‌ها مواجهیم.»

ابوترابی‌فرد با تاکید براینکه باید نظام بهره‌وری را ارتقا داده و در چارچوب قانون عمل کنیم از زحمات وزیر بهداشت و مقامات و کارکنان این وزارتخانه قدردانی کرد و خواستار این شد که مدیریت متکی بر منابع از بین رفته و مدیریت مبتنی بر دانش، فناوری و علم با نگاه به منابع واقعی جایگزین آن شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۰۵ ۰۷:۴۳حسن 0 0

    ساعت خواب !
                                

نظر شما