شناسهٔ خبر: 106629 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تولید ۹۵ درصد محصول در ۲ استان

زعفران43 یک مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸۰ تن زعفران در کشور تولید شد، گفت: برداشت رسمی طلای سرخ در کشور از اواسط مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش «نماینده»، معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه هنوز نمی‌توان درباره میزان تولید زعفران در کشور اظهارنظر کرد، افزود: متاسفانه امسال نیز مناطق تولیدی، درگیر گرمای شدیدی بودند، ضمن اینکه سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده تاکنون اظهارنظری درباره افزایش یا کاهش تولید محصول نسبت به سال گذشته نکرده‌اند.

میترا مجدزاده اضافه کرد: سال گذشته به مسئولان جهادکشاورزی استان‌های تولیدکننده راهکارهایی ارائه شده است تا با اطلاع رسانی مناسب و به موقع بتوانند مانع تاثیر گرما و دیگر عوامل آسیب‌زا بر میزان تولید شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌ مشترک "یونیدو" و بانک کشاورزی در دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی که با همکاری مسئولان سازمان‌های جهاد کشاورزی ۲ استان انجام می‌شود، گفت: با توجه به حضور ناظران سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در این دو استان و آموزش‌های ترویجی که توسط آنان انجام می‌گیرد، احتمال اینکه تاثیر گرما بر تولید زعفران به شدت سال قبل باشد، کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ۹۵ درصد تولید زعفران در ۲ استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی انجام می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۲۸۰ تن طلای سرخ در کشور تولید شد.

مجدزاده درباره زمان آغاز برداشت رسمی زعفران در کشور اظهارداشت: این موضوع بستگی به شرایط اقلیمی دارد اما می‌توان گفت برداشت حدودا از اواسط مهرماه در کشور آغاز می‌شود و بسته به منطقه برداشت تا اواخر آبان‌ماه یا اواسط آذرماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما