شناسهٔ خبر: 106626 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران

وزیر ارتباطات: پارازیت درایران کمتر از شاخص های بین المللی است

واعظی 43 بر اساس رصدهایی که تاکنون انجام شده است، پارازیت در ایران کمتر از شاخص های بین المللی است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش «نماینده»؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه "من طهران " شبکه العالم، درباره حرف و حدیث ها در خصوص پارازیت ها و تاثیر آن بر سلامتی افراد جامعه گفت: برخی فکر می کنند بی. تی. اس ها یا فرستنده هایی که در سطح شهر وجود دارند، برای سلامتی افراد مضر هستند. در این خصوص باید دانست هر فرستنده رادیویی در ارسال امواج اگر از شاخص بین المللی و سطح "آی. تی. یو"ی بین المللی فراتر رود، برای سلامتی افراد جامعه زیان بخش خواهد بود، اما اگر این امواج کمتر از آن شاخص باشند، مشکل ساز نیستند.


وی تأکید کرد: در این راستا، ما سازمانی داریم تحت عنوان سازمان تنظیم مقررات که وظیفۀ آن رصد همه امواجی است که در سطح شهرها وجود دارد. این رصد هم به صورت رَندوم و هم به آنلاین صورت می گیرد تا اطمینان یابد که سطح امواج موجود از حد شاخص بین المللی فراتر نرود.
 
وی افزود: در این میان، شورایی هم وجود دارد که نتیجه بررسی های میدانی را بررسی می کند. این شورا از نماینده وزارت بهداشت، نماینده محیط زیست، نماینده سازمان انرژی اتمی عضویت دارند و جلسات این شورا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود. این شورا به عنوان مقام بالاتر، مراقب است تا امواج موجود در سطح شهرها از شاخص بین المللی فراتر نرود. بر اساس رصدهایی که تاکنون ما انجام داده ایم، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
حملات سایبری به ایران روزانه است
 
 واعظی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران اخیرا مورد تعرض حملات سایبری قرار گرفته است، یا خیر گفت: گزارش‌هایی که به ما می دهند، حاکی از وجود حملات روزانه است که منشأ این حملات کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ جهان است که برخی از این حملات دولتی و برخی دیگر غیردولتی است و سیستم ما هم اکنون به گونه ای است که می تواند جلوی این حملات را بگیرد.
 
وی با تاکید بر این که در صورت وقوع حمله های سایبری منشأ حمله و کشور حمله کننده، از روی آی. پی قابل شناسایی است، خاطر نشان کرد: میان شرکت ها و کشورها مراوده ها و ارتباطاتی صورت گرفته است که در صورت بروز حملات سایبری منشأ آن را به یکدیگر اطلاع می دهند، ایران نیز همین کار را انجام می دهد.
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: منشأ بسیاری از حملات سایبری ضد ایران، در گذشته از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای غربی بوده است که این حملات، اخیرا کاهش یافته است.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر حملۀ سایبری ایران و برخی سایت های آمریکایی اظهار داشت: حملات سایبری هر روز وجود دارد و بسیاری از افراد غیرمرتبط به دولت ها این گونه حملات را انجام می دهند که ارتباطی به کشورها ندارد. اما آن چه برای کشورها اهمیت دارد، حملاتی است که به تاسیسات و سایت های حیاتی صورت می گیرد.

نظر شما