شناسهٔ خبر: 106428 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران‌پور در نطق میان‌دستور:

دولت مشکلات بازنشستگان فولاد کشور را حل کند

علی ایرانپور/431 نماینده مبارکه در مجلس ضمن انتقاد از واردات کالاهای خارجی با مشابه داخلی با تأکید بر توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی خواهان حل سریع‌تر مشکلات بازنشستگان فولاد کشور توسط دولت شد. خبرگزاری فارس: دولت مشکلات بازنشستگان فولاد کشور را حل کند

به گزارش «نماینده» علی ایران‌پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱ شهریور) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز پزشک، گفت: سخنان هوشمندانه ناخدای کشتی اسلامی و رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجازه ندادن به نفوذ آمریکا در کشور بار دیگر رسالت سنگین مسئولین نظام را در عمل به این توصیه و تذکر سنگین‌تر کرد. این روزها صحبت از بازگشایی سفارت روباه پیر، انگلستان می شود. به دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه متذکر می‌شویم که با توجه سوابق پلید و خیانت‌های چندصدساله این کشور، از هرگونه اقدامی راه را برای جاسوسی‌ها، توطئه‌ها، فتنه‌گری‌های این استعمارگر پیر باز می‌کند خودداری نماید.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار عجیب است که بعضی ها در راستای همراهی با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بدون توجه به روح قانون اساسی در اصول ۹۸ و ۹۹ قانون اساسی در سخنان خود سعی در تضعیف نهاد شورای نگهبان قانون اساسی را دارند. این اقدام همان نیت پلید رژیم صهیونیستی و دشمنان داخلی و خارجی نظام است. به این افراد   متذکر می شویم که وجود شورای نگهبان موجب جلوگیری از ظهور بنی صدر‌ها و مجلس ششمی‌ها شده است.

توجه به اقتصاد مقاومتی و حل مشکل بازنشستگان فولاد

وی با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: بیش از یک سال و نیم از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری می گذرد. از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی  انتظار می رود، راهکارهای عملی به این مهم را پیاده نماید. متاسفانه در این روزها شاهد واردات محصولاتی هستیم که نمونه داخلی آن وجود دارد.

ایران‌پور گفت: ورق فولادی، میلگرد، الیاف مصنوعی که نمونه داخلی ‌آن وجود دارد، واردات کالاهای مشابه خارجی نه تنها حمایت از اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه باعث نابودی شرکت‌های بزرگ و مادرصنعتی همانند فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و پلی اکریل ایران شده است. امیدواریم، دولت نسبت به افزایش تعرفه واردات و حمایت از صنایع داخلی اقدام نماید.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهوری گفت: مشکل بازنشستگان فولاد کشور، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان هنوز حل نشده است و همچنان مشکل تعلیق در پرداخت مطالبات این عزیزان به چشم می خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت:‌ مبلغ خسارت خشک سالی در رابطه با سال های ۹۲ و ۹۳ کشاورزان مبارکه پرداخته نشده است؛ عدالت در پرداخت خسارت خشکسالی به کشاورزان انتظار معقولی است.

لزوم توجه به مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت:‌ از مسئولان دستگاه قضایی انتظار می رود که نسبت به تامین اعتبارات لازم جهت تسریع در افتتاح ساختمان جدید دادگستری، تامین کادر قضایی شهرستان هرچه سریع‌تر اقدام نماید.

وی گفت: جناب آقای روحانی، توقف غیر  قانونی قانون تقسیمات کشوری موجب آزردگی خاطر مردم شده است. تاسیس شهرداری برای روستای حسن‌آباد و چند بخشداری دیگر متوقف شده است که خواهشمندیم هرچه سریع‌تر قانون تقسیمات در دستور کار قرار گیرد.

ایران‌پور گفت:‌ ضمن قدردانی از زحمات وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، همچنین استاندار اصفهان  در پیگیری صدور مجوز تاسیس شهرداری مجلسی به وزیر کشور متذکر می شوم که اردوگاه کاردرمانی اسدآباد استان اصفهان، ۳ برابر ظرفیت استاندارد زندانی در خود جای داده است. نه برج مراقبت دارد، نه دوربین مدار بسته و هیچ اقدام امنیتی برای آن در نظر گرفته نشده‌است. امنیت شهرستان مبارکه توسط این مرکز کاردرمانی مورد تهدید قرار گرفته است، آقای وزیر کشور به داد زندانیان مرکز کار درمانی اسدآباد و مردمی که در نزدیکی آن زندگی می کنند برسید.

وی در ادامه افزود:‌ تکمیل کادر نیروی انتظامی مبارکه و سوله انتظامی که ناتمام مانده را انتظار داریم. در تذکر به وزیر راه و شهرسازی تسریع در عملیات چهاربانده امام رضا شهرستان دیزیچه، دو بانده مبارکه به بروجن و دیگر پروژه های جاده ای نیمه کاره شهرستان مبارکه را انتظار داریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با گلایه از وضعیت بهداشتی مراکز درمانی مبارکه گفت:‌آقای وزیر بهداشت تا امروز ریالی برای درمانگاه شهردیزیچه که شما قول آن را به مردم دادید، پرداخت نشده است.   مدیرکل انتقال خون استان اصفهان به دستورات وزیر بهداشت عمل نمی کند، نمایندگی انتقال خون علی رغم فراهم شدن امکانات به دلیل بی مبالاتی تاکنون راه اندازی نشده است. صدور دستور در راه اندازی پایگاه اورژانس ۱۱۵ برای تنها بیمارستان مبارکه و شهرهای مختلف باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: از وزیر آموز و پرورش حمایت از مربیان پیش دبستانی و حق‌التدریسی و تعیین وضعیت آنها را خواستار هستیم. تعیین تکلیف آموزشگاه های شهر مبارکه و حوزه های اطراف آن را خواستاریم. آقای دکتر نوبخت انتخاب نمایندگی‌های میراث فرهنگی، اوقاف‌و امورخیریه و محیط زیست با ادارات مستقل و تامین اعتبار بار تکمیل ساختمان اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه را خواستار هستیم.

ایران‌پور در انتها گفت: آقای آخوندی، توجه جدی به مشکلات متعدد حمل و نقل شهری مبارکه و رسیدگی به مشکلات رانندگان، توجه به حمل و نقل جاده‌ای که بیش از ۳ هزار نفر در این بخش در حال فعالیت هستند را انتظار داریم.

نظر شما