شناسهٔ خبر: 106342 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آزادسازی نرخ‌ها گام اول ارتقای خدمات حمل و نقل هوایی

هواپیما43 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخواهیم به ارتقای ایمنی پرواز، رضایت مسافر و رقابت ایرلاین‌ها برای خدمات مناسب دست یابیم، گام اول و بزرگ آن آزادسازی نرخ‌ها است.

به گزارش «نماینده»، علی عابدزاده اظهار داشت: رضایت مسافر، ایمنی پرواز و حفظ شرکت‌های هواپیمایی سه اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها باید توانایی اداره خود را داشته باشند، بیان کرد: زمانی می‌توانیم به رضایت مسافر و ایمنی پرواز دست یابیم که ایرلاین‌ها هم قدرت اداره خود را از نظر مالی و اقتصادی داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قطعاً رضایت مسافر و ایمنی پرواز باید به نحوی تامین شود که مشکلات از بین برود و تعامل سه جانبه مسافر، شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری متناسب و هدفمند شود.

عابدزاده با تاکید بر اینکه بزرگترین خدمت ایرلاین‌ها به مردم ایمنی پرواز و رضایت مسافر است، اضافه کرد: در کنار موارد مذکور سرعت جابجایی، کاهش تاخیر پروازها و تسهیل خرید بلیط هواپیما از مصادیقی است که سازمان هواپیمایی کشوری به آن توجه دارد و برنامه جامعی برای هدف‌های مذکور تهیه شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر زمان تعیین تکلیف آزادسازی نرخ بلیط هواپیما بیان کرد: طبق قانون برنامه پنجم باید آزادسازی نرخ‌ها از سال سوم برنامه اجرایی می‌شد؛ این آزادسازی جزء احکام توسعه یافته برنامه پنجم است.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی افزود: گام اول توسعه یافتگی زیرساخت‌ها در حمل و نقل هوایی آزادسازی نرخ‌های حمل است و اگر به رضایت مسافر و کیفیت خدمات و ایمنی پرواز می‌اندیشیم، آزادسازی نرخ‌ها گام بلند دستیابی به این اهداف و ارتقای خدمات است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید در ارایه خدمات به مسافر با یکدیگر رقابت داشته باشند و در این عرصه لازم است مدیریت‌ های کارشناسی شده انجام شود که این مورد نیز جزء اهداف سازمان هواپیمایی کشوری است.

نظر شما