شناسهٔ خبر: 106330 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور ۱۰۰۰ تعاونی در نمایشگاه تعاون

تعاون43 سرپرست دفتر توسعه تعاون وزارت کار با اشاره به اینکه ۵کشور خارجی و یک هزار تعاونی داخلی در نمایشگاه تعاون حضور دارند گفت:ترویج فرهنگ تعاون مهمترین عامل برگزاری نمایشگاه توانمندی تعاون است.

به گزارش «نماینده»، پیمان باباخانلو، سرپرست دفتر توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نمایشگاه بزرگ توانمندی‌ بخش تعاون گفت: دولت تدبیر در قالب ۷راهبرد توسعه این بخش را در نظر گرفته است. توسعه فرهنگ تعاون، ترویج تعاون، گردشگری تعاون، آموزش، مدیریت و گسترش تعاملات، مدیریت و کارآمدسازی منابع خرد، ایجاد مشوق و تأمین منابع مالی دنبال خواهد شد.

 وی با اشاره به هفت راهبرد تحول تعاون گفت: ترویج فرهنگ تعاون مهمترین عامل برگزاری نمایشگاه توانمندی تعاون است که علاوه بر آن موضوع برندسازی و معرفی تعاونی‌های برتر دنبال خواهد شد. در ادامه این نمایشگاه جشنواره تعاونی‌های برتر در سطح ملی، استانی و حوزه های اصلی اقتصادی معرفی می شوند. کشور خارجی در نمایشگاه و یک هزار تعاونی داخلی در نمایشگاه تعاون حضور دارند.

 * تعاونی‌ها به بازاریابی می‌پردازند

 در ادامه ماشاءالله عظیمی، دبیر کل اتاق تعاون ایران درباره زمان برگزاری نمایشگاه گفت:زمان برگزاری نمایشگاه  ۱۶ تا ۱۹ شهریور ماه است.  بیش از  یک هزار شرکت تعاونی حضور دارند و در ۵ حوزه اصلی، خدماتی، تولیدی، بازرگانی و تجاری توانمندی‌‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

عظیمی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال کشورهایی نظیر لبنان، ترکیه، زیمبابوه، عراق و افغانستان حضور دارند، افزود: این کشورها با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های تعاون ایران خدمات خود را تعاونی‌های ایرانی به اشتراک گذاشته و تفاهم‌نامه‌هایی در حاشیه آن به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در مصلی حضرت امام خمینی (ره) به مساحت ۱۵ هزار مترمربع برگزار خواهد شد، افزود: تعاونی‌ها در این نمایشگاه محدودیت فروش دارند و بیشتر به عرضه کالاو بازاریابی محصولات خود می‌پردازند

نظر شما