شناسهٔ خبر: 106284 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا

خسروی: گل دوم استقلال خطای محرز بود

علی خسروی خسروی می گوید کمیته داوران فقط به فکر چیدمان داورهاست و این روزها اشتباهاتی در زمین مسابقه رخ می دهد که بسیار ساده است و داوران این سوتهای ساده را اشتباه می زنند.

به گزارش «نماینده»، علی خسروی درباره انتقادات شدید تیمهای لیگ برتری نسبت به وضعیت داوری گفت: متاسفانه این روزها شاهد هستیم همه تیمها علیه داوری مصاحبه می کنند و کسی در فوتبال ایران به فکر برای انجام دادن کاری اساسی نیست. کمیته داوران فقط به فکر چیدمان داورهاست و این روزها اشتباهاتی در زمین مسابقه رخ می دهد که بسیار ساده است و داوران این سوتهای ساده را اشتباه می زنند. این روند از روز اول و هفته ابتدایی لیگ شروع شده است و وضعیت به شکلی پیش رفته که یک بازیکن جوان به خودش اجازهمی دهد به داور پرخاش کند.

وی افزود: همچنان فاصله مخملی میان دپارتمان داوری و کمیته داوران وجود دارد که تاثیر زیادی بر قضاوتها دارد. آقای عنایت دوست خوب من هستند اما الان فشار بر روی ایشان زیاد است و ای کاش به اینجا نمی آمدند. از سوی دیگر در کشوری که وضعیت اقتصادی پایدار نیست و تورم بالایی داریم به حقوق داوران اضافه نشده است و به گونه ای با آنها رفتار می شود انگار در حال صدقه گرفتن هستند. داوران ستون فوتبال ما هستند و فدراسیون فوتبال به عنوان متولی باید این ستون را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران با انتقاد از بی توجهی مسئولین به پیشنهادات تصریح کرد: متاسفانه کسی به انتقادات و پیشنهادها توجه نمی کنند. من بارها گفته ام در کمیته داوران ما باید پنج عضو از تمامی نقاط کشور واستانهای مختلف حضور داشته باشند و اگر قرار است من حضور نداشته باشم یا آقای کامرانی فر حاضر باشند، به دلیل عملکردشان باشد نه اینکه روابط حضورآدمها را مشخص کند. باید اجازه دهیم سیستم در مورد جایگاه های و سمتهای مسئولین تصمیم بگیرد نه اینکه افراد تصمیم گیرنده باشند.

خسروی در ادامه درباره عملکرد اکبریان در دیدار استقلال اهواز و استقلال تهران افزود: در صحنه پنالتی بازیکن تهرانی به حریف خود پشت پا می زند و این عمل باعث می شود تا وی به زمین بیفتد و بازیکنی که به زمین خورده است چگونه می تواند دست خود را جمع کند؟ در این صحنه داور واقعا شانس آورد که توپ تبدیل به گل نشد. در صحنه گل دوم استقلال تهران نیز بازیکن سفید پوش با پا به سمت دروازه بان شلیک شد و داور خطای محرزی را نگرفت. همواره در کلاسها گفته می شود که دروازه بانها بسیار شکننده هستند و داور باید از آنها محافظت بکند.

وی در پایان درباره مشکلات پیش آمده برای علیرضا فغانی گفت: فغانی روزهای سختی را پشت سر می گذارد. انواع کلمات در فضای مجازی و دیگر مکانها به او و خانواده اش نسبت داده می شود و او پس از ماجرای تبریز در حال پشت سر گذاشتن دومین بحران خود است. در اینکه فغانی روز بدی را داشت کسی شکی ندارد اما برای داوران چه فرقی می کند چه تیمی برنده شوند. عده ای می گویند فغانی مامور بوده است تا نتیجه بازی را عوض کند که این حرفها بسیار بی معنی است و آدم به سن فردی که این حرفها را می گوید شک می کند. چه کسی دوست دارد فحش بشنود که داوران ما بخواهند با جانب داری از یک تیم چنین سرنوشتی پیدا کنند؟

نظر شما