شناسهٔ خبر: 106261 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

راه حل جهانگیری برای عبور از مسائل پیچیده منطقه

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در گردهمایی سراسری جوان ایرانی گفت: مسائل سوریه، عراق، یمن و سایر مسائل پیچیده‌ خاورمیانه را قادریم با گفتگو در میز مذاکره به نتیجه رسانده و به نفع ملت‌های منطقه تمام کنیم.

به گزارش «نماینده»، اسحاق جهانگیری در گردهمایی سراسری "جوان ایرانی، گفتگوی جهانی" در هتل المپیک با بیان اینکه در سطح بین المللی مسائل پیچیده ای وجود که راه حل آن گفتگو است یادآور شد:
همانگونه که رئیس جمهور در سازمان ملل پیشنهاد جهان عاری از خشونت را مطرح کردند؛ امروز نیز باید از طریق گفتگو مسیر را طی کرده و بسیاری از مسائل را از همین مسیر گفتگو حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: در منطقه پر آشوب که در اطراف ما وجود دارد بارها عنوان شده که مسائل منطقه را می توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد برهمین مبنا با تکیه بر تجربه اخیر قاطع اعلام می کنم که مسائل سوریه، عراق، یمن و سایر مسائل پیچیده ای که در خاورمیانه وجود دارد و حتی اختلاف هایی که ظاهرا در بین کشورها منطقه وجود دارد قادریم با گفتگو در میز مذاکره به نتیجه برسانیم و به نفع ملت های منطقه تمام کنیم تا همه ملت ها بتوانند از آن بهره مند شوند.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت های گفتگو ساز در سطح مسائل داخلی اظهار داشت: در این راستا نیازمندیم بین اصحاب نظر و صاحبان تجربه و نیز بین نخبگان و صاحبان حکومت و قدرت گفتگو ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف دنیا در همکاری با ایران در حال سبقت از یکدیگر هستند، گفت: اروپایی ها یکی پس از دیگری در این عرصه حضور یافته و برای همکاری با ایران اعلام آمادگی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر امید برای کار با دولت ها و مردم دنیا و از جمله شرکت های دنیا و تبادلات اقتصادی برای هیچ دولتی ممنوعیت یا محرومیت نخواهد داشت بنابراین هر دولت و ملت قانونی که بخواهد با ملت ایران بعد از تحریم ها در چارچوب هایی که ایران مشخص کرده کار کند آغوش ما به روی آنها باز است و از این عرصه برای توسعه کشور بهره لازم را خواهیم برد.

جهانگیری با اعلام اینکه بیش از نیمی از جمعیت ما زیر ۳۰ سال و در واقع ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور افراد ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند، بیان کرد: روحانی خودش را وام دار جوانان این کشور می داند چرا که در شرایطی که خیلی ها مایوس بودند شاید نتوان کاری کرد جوانان در خرداد ۹۲ برگ دیگری را در تاریخ ما رقم زدند بر همین مبنا ما متعهدیم امیدی که جوانان ایجاد کردند پاس داشته و آینده به خوبی برای آنها رقم بزنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز یکی از انواع مهم گفتگو، گفتگو با جوانان است اظهار داشت: جوانانی که با نگرش های متفاوت در هر کشوری محرک اصلی توسعه هستند اگر جدی گرفته نشوند هیچ اتفاق مهمی در توسعه کشورشان رقم نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه گفتگو الزاماتی دارد که لازم نیست طرفین از یک جنس باشند بلکه باید به واقعیات توجه کنند افزود: برهمین مبنا می توان گفت اختلاف نظر در این عرصه در دو طرف مسئله امر لازمی به شمار می رود.

جهانگیری افزود: در دوران کنونی ملت بزرگ ایران در فضای بین المللی نشان داده که با اتکا به خداوند، رهبری شجاع و مدیریت و تدابیر ویژه رئیس جمهور تیم مذاکره کننده دانا و کار آشنا؛ یکی از مهمترین پرونده های سیاسی خود را به اثبات رساند و در واقع با این روند یک الگوی جدیدی برای حل مسائل بین المللی مطرح شد و این الگوی ایرانی امروز راهگشای بسیاری از مسائل جهانی است.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: دولت با موفقیت از شرایط دشوار بین المللی عبور کرده و امروز لازم است تا بیشتر به مسائل داخلی از سوی دولت پرداخته شود.

وی در پایان خطاب به حاضرین خاطرنشان کرد: به شما اطمینان می دهم که حتما دولت خواسته های جوانان را به طور جد دنبال می کند و تجربه موفق ما در سطح بین المللی این بوده که گفتگو نه یک فضیلت بلکه روش و مبنایی برای رسیدن به اهداف است چرا که ما با گفتگو یکی از پیچیده ترین و حادترین مسائل کشور را به راه حل رساندیم.

نظر شما