شناسهٔ خبر: 106248 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی‌نژاد با انتقاد از عدم توجه به تقاضای تحقیق از بنزین وارداتی:

بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه اذعان به بطلان ادعای سرطان‌زا بودن است

موسوی لارگانی43 عضو کمیسیون انرژی مجلس از عدم توجه هیات رئیسه کمیسیون متبوعش به تقاضای تحقیق از بنزین وارداتی انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه مصرف کشور پس از حدود ۲ سال وقفه به علت آنچه سرطان‌زا بودن آن خوانده می‌شد، گفت: بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه مصرف، اذعان به بطلان ادعای سرطان‌زا بودن این بنزین است.

وی خاطرنشان کرد: ما از همان اول هم گفتیم بنزین پتروشیمی واجد کیفیت و استاندارد لازم است، اما مخالفان به‌کارگیری این بنزین، بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای شروع به واردات بنزین از خارج کردند.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت با تأکید بر اینکه اساساً امکان واردات بنزین یورو ۴ وجود ندارد، گفت: هیچ کشوری به میزانی بنزین یورو ۴ تولید نمی‌کند که بتواند مازاد بر نیاز خود صادر کند و همه بنزینی که وارد کشور شده است، نه تنها یورو ۴ نیست بلکه بعضاً حتی استاندارهای اولیه را هم ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما تقاضای تحقیق و تفحص از بنزین وارداتی را به هیأت‌رئیسه کمیسیون داده‌ایم اما ترتیب اثر نمی‌دهند.

نظر شما