شناسهٔ خبر: 106173 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تجارت ایران با روس‌ها کار بسیار دشواری است

روسیه43 دبیرکل اتحادیه آبزیان با بیان اینکه تجارت با روس‌ها کار بسیار دشواری است، گفت: نمی‌توان برای آغاز صادرات عمده به روسیه، تاریخ مشخصی تعیین کرد.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر خدایی با بیان اینکه صادرات آبزیان به روسیه، پروسه‌ای طولانی مدت است که نیاز به زمینه سازی دارد، اظهارداشت: تجارت با روس‌ها کار بسیار دشواری است و نباید انتظار داشت دادوستدی که سالیان سال اتفاق نیفتاده است، در زمان کوتاهی انجام شود.

وی در مورد دلایل این موضوع اضافه کرد: رفتارهای خاص تجار روسی، مباحث مربوط به انتقال پول و عدم اعتمادی که سالیان سال بین دو طرف وجود داشته، از دلایل این امر است.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران با اشاره به اینکه محصولات ایرانی هنوز در روسیه  شناخته شده نیستند، افزود: تاکنون یکی- دو کانتینر محصولات شیلاتی شامل ماهی و میگوی پرورشی به این کشور صادر شده و مورد استقبال قرار گرفته که عمده این محموله‌های صادراتی مربوط به میگوی پرورشی بوده است.

خدایی در پاسخ به این پرسش که صادرات عمده محصولات شیلاتی به روسیه از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مشتریان روس، محصولات ایرانی را بهتر بشناسند. اینگونه نیست که بگوییم از تاریخ مشخصی صادرات عمده به روسیه آغاز خواهد شد، این امر پروسه‌ای دراز مدت است.

نظر شما