شناسهٔ خبر: 106135 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظارت شورای نگهبان تشریفاتی نیست که خاصیتی نداشته باشد

دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان تشریفاتی نیست که خاصیتی نداشته باشد، گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است.

به گزارش «نماینده» محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن به ایران بعد از توافق هسته‌ای اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های نفوذ عوامل دشمن به ارکان نظام، از طریق القای تشریفاتی بودن نظارت شورای نگهبان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «شورای نگهبان» از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از مهمترین موانع نفوذ دشمن در درون نظام اسلامی بوده است، افزود: اصل ۹۹ قانون اساسی بر نظارت شورای نگهبان در انتخابات تأکید دارد.

دهقان با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، یادآور شد: این نهاد مهم حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است و بر اساس قانون، نظارت شورای نگهبان یک نظارت کامل است نه یک نظارت تشریفاتی که خاصیتی نداشته باشد.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون برخی سعی داشتند قانون اساسی را زیر پا گذاشته و نادیده بگیرند اما هرگز موفق نشدند و حالا در پی راهی برای ناکارآمد جلوه دادن قانون اساسی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی خواسته یا ناخواسته به دنبال بی‌خاصیت و تشریفاتی کردن نظارت شورای نگهبان هستند و شاید به عواقب این امر واقف نیستند، چرا که که این کار یکی از راه‌های نفوذ عوامل دشمن به درون نظام اسلامی است.

نظر شما