شناسهٔ خبر: 106106 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

موضع انتخاباتی رئیس‌جمهور فضای کشور را در جهت مناقشات بی‌حاصل می‌کشاند

قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: رئیس جمهور قادر نیست که حوزه اختیارات شورای نگهبان را تضعیف کند و تنها سود این مباحث به صندوق جریان های برانداز و خارج نشین می رود.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه "کار شورای نگهبان نظارت است نه اجرا و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیئت‌های اجرایی هستند"، اظهار داشت: ما از گروه های سیاسی و اصلاح طلبان توقع این اظهارات در مورد شورای نگهبان را داشتیم، ولی از رئیس جمهور که وظیفه حفاظت از قانون اساسی را برعهده دارد، توقع چنین اظهاراتی که به تضعیف نهادهای قانونی کشور منجر می شود، را نداریم.

وی ادامه داد: در زمان های گذشته فشارهایی از طرف گروه های سیاسی به شورای نگهبان برای ورود عناصر برانداز و ساختار شکن به مجلس وجود داشت و این اولین بار نیست که نسبت به وظایف شورای نگهبان تشکیک می شود و این مطالب از طرف احزاب و گروه های اصلاح طلب مطرح می شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: اظهارات رئیس جمهور متفاوت بود و صریح و روشن اختیارات و حدود و ثغور قانونی شورای نگهبان را مورد تشکیک قرار داد و عنوان کرد که صلاحیت بررسی کاندیداها در حیطه اختیارات هیئت‌های اجرایی است و شورای نگهبان نباید در این امر اجرایی ورود کند.

سروری افزود: بنده یادم نمی آید که شورای نگهبان در مسائل اجرایی ورود کرده باشد و کار این شورا سازماندهی برای امر نظارت بوده است؛ من در سوابق شورای نگهبان مداخله در کار اجرایی را ندیده ام که رئیس جمهور اختیارات شورای نگهبان را نقض کند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان در مدار قانون و براساس آنچه در قانون آمده است، حرکت کرده و من نگران هستم که اظهارات آقای روحانی بهانه به دست جریان معاند و عناصر واگرا و فریب خورده داخلی یا عناصری که عامدانه در جهت تضعیف شورای نگهبان حرکت می کنند، بدهد و مورد سوء استفاده آنها قرار بگیرد و فضای کشور را در جهت مناقشات بی حاصل بکشاند.

قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: رئیس جمهور قادر نیست که حوزه اختیارات شورای نگهبان را تضعیف کند و تنها سود این مباحث به صندوق جریان های برانداز و خارج نشین می رود.

نظر شما