شناسهٔ خبر: 105971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در ادعایی بی اساس؛

اد رویس: ایران با فرستادن مسئول ترورهایش به روسیه توافق را نقض کرد !

اد رویس// رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به شایعه سفر سردار سلیمانی به روسیه، مدعی شد ایران از همین حالا توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

به گزارش «نماینده»، اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به شایعه سفر " قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به روسیه، مدعی شد ایران از همین حالا توافق هسته ای را نقض کرده است.

 

رویس در پاسخ به این سوال که چگونه است که ایران از هم در حال نقض کردن توافق هسته ای است در ادعایی بی اساس گفت: «ما شاهد این هستیم که ژنرال قاسم سلیمانی، که مسئول مرگ ۵۰۰ نفر از سربازان ما و نیز برخی حملات نیروهای قدس به داخل اسرائیل است، با نقض توافق به روسیه سفر می کند تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، دیدار کند و موضوع این سفر هم این بود که او چگونه می تواند به موشک های اس ۳۰۰ بیشتری دست یابد، که نیروهای قدس به منظور حمله به اسرائیل خواهان آن هستند. سوال این است که بر سر اجرای این توافق چه آمده است؟»

 

مجری  فاکس نیوز گفت ظاهرا حرف شما این است که اگر این توافق اجرا نمی‌شود به چه دردی می خورد.

 

اد رویس در ادامه ادعاهای بی اساس خود پاسخ داد:« ما توافقی داریم که ایرانی ها از قبل امتحان خود را در آن پس داده اند. آنها فردی را به روسیه فرستاده اند که مسئول ترورها و فعالیت های نظامی در خارج از ایران بوده است، کسی که از قبل به متحدان ما در یمن حمله کرده و دولت آن را سرنگون کرده است، کسی که از قبل شخصا و با هدایت حزب الله به اسرائیل حمله کرده و سربازان آمریکایی را در عراق کشته و در سوریه به عملیات پرداخته است. این همان فردی است که قرار است در نهایت تحریم‌هایش لغو شود؛ اما قبل از لغو تحریم ها نیز به روسیه رفته و این ملاقات ها را داشته است. این نشان می دهد که دولت آمریکا ظاهرا هیچ قصدی برای اجرای این توافق ندارد و این نگرانی همیشگی ما بوده است.»

نظر شما