شناسهٔ خبر: 105911 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فردا

تبلیغات بهائیان در تبلیغات رسانه ملی!+عکس

بهائیت/1 اخیرا یک شرکت تولیدکننده فرآورده‌های غذایی باردیگر عدد مقدس بهائیان را بر سر زبان‌ها انداخته است. خبرنگار فردا در تماس با این شرکت علت انتخاب این عدد را به عنوان نشان تجاری جویا شد که مسئول روابط عمومی ضمن اظهار بی‌اطلاعی گفت شاید برای مدیریت عدد خوش یمنی بوده است!

به گزارش «نماینده»، گرچه بهائیت از فرقه‌های ضاله است و بر طبق نظر فقهای شیعه از آنجایی که بهائیان اهل کتاب نیستند کافر و نجس به شمار می‌آیند اما متاسفانه آنها با کتمان بهایی بودنشان به راحتی به فعالیت در میان مسلمانان مشغولند.

بهاییان ایران همواره تلاش کرده‌اند تا با فعالیت‌های اقتصادی خود، منابع مالی تبلیغات فرقه‌شان را فراهم آورند. متاسفانه در سایه غفلت مسئولین، گاه همین فعالیت‌های اقتصادی نیز به ابزاری برای تبلیغ بهائیت تبدیل شده‌اند.

9595

اما این تبلیغات چندان مستقیم نیست و به دلیل ممنوعیت فرقه بهائیت، پیروان این آیین به تبلیغات پنهان روی آورده‌اند. یکی از این اقدامات، استفاده از اعداد مقدسشان در نام‌گذاری خدمات یا محصولات‌شان است. به عنوان نمونه می‎توانیم به تبلیغات شرکت خوش نهال(از تولیدکنندگان مشروبات الکلی قبل از انقلاب اسلامی) برای رب ۹۵ اشاره کنیم که چند سال قبل به صورت مداوم از رسانه ملی پخش می‌شد. عدد ۱۹ مقدس‌ترین عدد در فرقه بهاییت است که به جمع ۱۹ نفره محمدعلی باب و یارانش اشاره دارد. در این فرقه سال نوزده ماه، و ماه نوزده روز است و ایام روزه‌داری آنها نیز ۱۹ روزه است. دیگر عدد مقدس بهاییان ۵ است که برابر با تعداد روزهای هفته است و ۹۵، دیگر عدد مقدس بهاییان، از ضرب ۱۹ در ۵ حاصل می‌شود. در این فرقه، حداقل مهريه ۱۹ مثقال طلا و حداكثر ۹۵ مثقال است که برای زن شهری ۹۵ مثقال طلا و برای زن روستايي ۹۵ مثقال نقره تعیین شده است.

بنا بر تبلیغات پخش شده از صدا و سیما این شرکت هر سه ماه يكبار، به ۱۹ نفر ۵ جايزه بزرگ اهدا می نمود! گرچه پخش این تبلیغ با اعتراض‌های صورت گرفته و روشنگری‌های انجام شده متوقف گردید اما این بار، یک شرکت غذایی دیگر که از سر اتفاق باز هم در مشهد مقدس ثبت شده است دوباره عدد مقدس بهائیان را بر سر زبان‌ها انداخته است و با نام تجاری ۹۵۹۵ اقدام به تولید محصولات غذایی و تبلیغ آنها از رسانه ملی کرده است. خبرنگار فردا در تماس با این شرکت علت انتخاب این عدد را به عنوان نشان تجاری جویا شد که مسئول روابط عمومی ضمن اظهار بی‌اطلاعی گفت  شاید برای مدیریت عدد خوش یمنی بوده است!

انتظار می‌رود مدیران ۹۵۹۵ با در نظر داشتن این موضوع اقدام به تغییر این نشان تجاری نموده و تا آن زمان، مسئولان رسانه ملی نیز نسبت به چنین تبلیغاتی حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.  

نظر شما