شناسهٔ خبر: 105873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سبحانی‌فر در نطق میان‌دستور مطرح کرد

ضرورت خودداری افراد از دوقطبی‌ کردن کشور در فضای پس از توافق وین

سبحانی فر43 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت می‌خواهم با اجرای قانون رفع موانع تولید و تأمین سرمایه در گردش به صنایع کوچک توجه کند.

به گزارش «نماینده» رمضانعلی سبحانی‌فر در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ مرداد) در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان برای حفظ حقوق مردم و کشور و فراهم کردن فضای تنش زدایی بین المللی، گفت: همه باید فرصت توافق حاصل شده را مغتنم شمرده و در بحث برجام و توافق هسته ای باید همدلی و همصدایی را پیشه کنیم و از دو قطبی کردن دوری کرده که در این امر مهم قطعا نظام، تصمیم منطقی و درست را با هدایت رهبری خواهد گرفت.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بداند که سیاست تنش زدایی و صلح طلبانه جمهوری اسلامی از موضع اقتدار و منطق اسلامی و ایرانی است، گفت: این سیاست برخاسته از فرهنگ غنی چند هزار ساله است اما به آن معنا نخواهد بود که به خیال خام خود و خوی استکباری، فرهنگ سربه دار ایرانی در مقابل فرهنگ افسارگسیخته غربی، تأثیرپذیر باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ۲۱ مرداد روز گرامیداشت صنایع کوچک به سربازان جبهه خدمت که یکی از کانون های اصلی اشتغال در صنعت داخلی است، یادآور شد: صنایع کوچک ۹۲ درصد صنایع کشور را مشمول می شود که هم اکنون ۱۸ درصد این صنایع تعطیل شده و ۳۰ درصد با کمتر از ظرفیت ۷۰ درصد مشغول فعالیت است لذا از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت می خواهم با اجرای قانون رفع موانع تولید و تأمین سرمایه در گردش به صنایع کوچک و خصوصا به صنایع شهرک های صنعتی شماره ۱ و ۲ سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب و چند کارخانه دیگر که باعث اشتغال و کارآفرینی و رشد اقتصادی در کشور می شود، توجه کند.

سبحانی فر ادامه داد: همچنین از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس جمهوری درخواست می شود بر اساس قانون اساسی که حافظ مال مردم است، نسبت به تعیین تکلیف و تأمین امنیت پولی مردم که در مؤسسه مالی میزان سپرده گذاری کرده اند اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم اضافه کرد: این مؤسسه با گذشت بیش از ۱۲ سال فعالیت، چه به صورت قانونی و غیرقانونی موجب اعتماد مردم شده و ۴ هزار میلیارد تومان پول جمع آوری کرده بود و اکنون که انحلال آن اعلام شده، مردم در بلاتکلیفی مانده اند.

وی در ادامه در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عنوان کرد: با وجود خشکسالی چند سال اخیر و بی توجهی به حمایت های نهادهای کشاورزی و قول تأمین لوله گذاری تاکنون حتی یک کیلومتر از زمین های زراعی لوله گذاری نشده است.

سبحانی فر با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برداشت چغندر قند، مطرح کرد: چرا باید شکر وارد کشور شود که موجب کاهش قیمت چغندر قند و حاصل دسترنج کشاورزان می شود؛ از طرفی بعد از گذشت ۳ ماه از برداشت محصول جو و گندم و تحویل آن، هنوز کشاورزان پول آن را دریافت نکرده اند.

نماینده مردم سبزوار  با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی گفت: توجه ویژه به بهسازی و آسفالت جاده های سبزوار به نیشابور و برخی شهرهای دیگر ضروری است همچنین قول مساعد تکمیل پروازهای سبزوار داده شد اما نه تنها انجام نگرفت بلکه به تعطیلی منجر شد لذا تقاضای سریع به برقراری پرواز سبزوار به تهران را دارم از طرفی تسریع در تأمین اعتبار راه آهن سبزوار به تهران و مشهد را نیز خواستاریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتظار می رود در آستانه بازگشایی مدارس در سال جدید توجه ویژه به دغدغه فرهنگیان در خصوص حقوق و خدمات رفاهی و کارآمد کردن کارت طلایی فرهنگیان و روشن شدن وضعیت مربیان پیش دبستانی که چند روز است مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده اند اقدام کنید.

نظر شما