شناسهٔ خبر: 105711 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام احمدی:

تصور آمریکایی‌ها برای نفوذ در ایران با تایید برجام "خیال" است

وحید احمدی43 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با امضا و تایید برجام و توافقنامه هسته‌ای شرایطی فراهم می‌شود که آمریکا در ایران نفوذ کند، خیالی بیش نیست

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ در کشور، با بیان اینکه ملت ایران پیشینه آمریکا را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: حتما آمریکا تلاش و سعی می‌کند تا به نحوی در کشور نفوذ پیدا کرده و القا کند که با مردم ایران مشکلی ندارد اما به دلیل عدم شناخت ماهیت مردم و حکومت ما، در استراتژی و راهبردهایی که در پیش می‌گیرد، خطا می‌کند.

وی برهمین اساس اضافه کرد: علت خطای آمریکا این است که شناخت واقعی نسبت به مسائل ندارد لذا به دلیل این عدم شناخت، تلاش‌هایش به جایی نخواهد رسید. چون پرونده قطور آمریکا زمانی در ذهن جامعه ما تغییر می‌کند که جامعه ما تغییر رفتار را در عمل از آمریکا ببیند نه در شعار، حرف و تبلیغات.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تلاش آمریکا برای نفوذ در کشور به‌مراتب مهم‌تر از مسائل روز دیگر است، گفت: این مهم است که آمریکایی‌ها سعی در ایجاد سلطه بر ایران دارند اما این به معنای نادیده گرفتن برجام نیست. برجام باید دقیقا بررسی شود تا نقاط ابهامی نداشته باشد که سبب سوء استفاده آمریکایی‌ها شود.

احمدی ادامه داد: حرف‌هایی که درباره ارتباط با ایران زده می‌شود، آرزوهایی است که بر زبان می‌آوردند. اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با امضا و تایید برجام و توافقنامه هسته‌ای شرایطی فراهم می‌شود که آمریکا در ایران نفوذ کند، خیالی بیش نیست چرا که بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا فاصله‌ها بسیار زیاد است و نظرات این دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای، مقاومت، جنایات آمریکا در حق ملت‌های منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی و... در تقابل با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا اطلاعاتی را در بایگانی تاریخی ملت ایران فراهم کرده که با این مباحث قطعا قابل حل و فصل نیست، افزود: این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر اینکه آمریکایی‌ها برای سال‌های طولانی دست از عملکرد و رفتار خشن، بی‌منطق و استکباری خود بردارند و همه ملت ایران را ببینند چرا که مردم ما از حکومت جدا نیستند و به نظام وابسته‌‌اند لذا آمریکا نمی‌تواند در این مسیر اثرگذاری داشته باشد البته ملت ما هم باید مواظب باشد و آگاهانه با مسائل برخورد کنند.

نظر شما