شناسهٔ خبر: 105697 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آصفری:

ایجاد دیوار حائل در سوریه آتش فتنه در منطقه را بیشتر می‌کند/دولت ترکیه با مشکلات منطقه عاقلانه برخورد کند

اصفری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایجاد دیوار حائل در سوریه آتش فتنه در منطقه را بیشتر می‌کند، گفت: دولت ترکیه بهتر است با مشکلات منطقه عاقلانه و سنجیده برخورد کند.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام ترکیه در تأسیس دیوار حائل در شمال سوریه، اظهار داشت: این اقدام دولت ترکیه مطمئناً شرایط منطقه را وخیم‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدام دولت ترکیه به نفع این کشور نخواهد بود و دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل محسوب می‌شود، افزود: اینگونه برخوردهای دولت ترکیه اقدامات نسنجیده‌ای است که تبعات بیشتری را برای منطقه به دنبال خواهد داشت و موجب اختلاف بیشتر در منطقه می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: ایجاد دیوار حائل در شمال سوریه توسط ترکیه ناامنی را در خاورمیانه توسعه خواهد داد، دولت ترکیه بهتر است با مشکلات منطقه عاقلانه برخورد کند و تصمیمات عجولانه نگیرد که مطمئناً آتش فتنه را برافروخته‌تر خواهد کرد.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد دیوار حائل توسط ترکیه یک اقدام مشکوکی است که نمی‌شود از کنارش به سادگی گذشت، دولت ترکیه باید بداند امروز آن چیزی که در منطقه نیاز داریم «آرامش و توسعه روابط با کشورهای همسایه» است، برخوردهای نظامی و اقدامات اینچنینی نمی‌تواند آرامش را به منطقه بازگرداند بلکه آتش فتنه را بیشتر می‌کند.

نظر شما