شناسهٔ خبر: 105661 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیردفاع:

خود را برای مقابله با تهدیدات آماده می‌کنیم

دهقان وزیر دفاع بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، گفت: ما باید با هدف دستیابی به پیروزی، خود را آماده مقابله با تهدیدات کنیم.

به گزارش «نماینده» سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در اجلاس شورای هماهنگی امروز حقوقی دستگاههای اجرایی که در وزارت دفاع برگزار شد، گفت:

امروز نظام بین الملل جهانی در حال گزار است و بعد از فروپاشی شوروی چیز جایگزینی بوجود نیامد.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه امروز در معرض تهدیدات متغیر هستیم، تصریح کرد: متخصصین ما باید این تهدیدات را شناسایی و خود را متناسب با آنها تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه در دکترین ما نگاه تهاجمی وجود ندارد، افزود: ما باید با هدف دستیابی به پیروزی، خود را آماده مقابله با تهدیدات کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: نگاه ما مبتنی بر دفاع و بازدارندگی است تا دشمنان جرات اقدام نداشته باشند و یا اگر اقدامی کردند، آنها را پشیمان کنیم تا از تکرار یا ادامه آن منصرف شوند.

سردار دهقان، برداشت دشمن از توانمندی دفاعی کشورمان را مهم دانست و افزود: ما یک اصل را در همه طرح‌ریزی‌ها مد نظر داریم و آن این است که دفاع، متکی بر مردم است و بر همین اساس نیازی به سلاح نامتعارف و اتمی نداریم ضمن اینکه رهبری معظم انقلاب نیز فتوا بر حرام بودن این تسلیحات داده اند.

وی اظهار داشت: وزارت دفاع عضوی از دولت و از طرف دیگری بخشی مرتبط با نیروهای مسلح که ماموریت اصلی آن پشتیبانی از نیروهای مسلح است تا قادر باشند ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نگاه ما این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را بخوبی در جغرافیای تهدید برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه باید اصل را بر قانون بگذاریم، گفت: به هیات مدیره‌ها اعلام کردیم که باید یک عنصر مالی و یک عنصر حقوقی باشد تا مشکلی پیش نیاید. در قراردادهای داخلی و خارجی که کم نیستند نیز روی این موضوع تاکید کردیم.

سردار دهقان همچنین با مهم توصیف کردن کار تنقیح قوانین، آن را برداشتن بار سنگین بروکراسی و باز کردن گره از دست و پای ملت و دولت توصیف کرد و افزود:اگر قوانین برای مردم ساده سازی شود، جلوی دو فاجعه اداری یعنی رشوه و پارتی بازی گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: مثلا فردی می خواست از شهرداری پروانه ساخت بگیرد و تا مدتها دنبال شخصی بود تا کارش را راه بیندازد در حالی که اگر قوانین را می دانست مستقیم به سراغ مسئول آن کار می‌رفت.

دهقان گفت: متاسفانه مردم به دنبال این هستند که کسی را پیدا کنند و پولی بدهند تا کارشان راه بیفتد و این نوع تعاملی است که ملت ما در طول زمان آن را یاد گرفته‌اند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۵:۱۹ 0 0

    وقتی هرثانیه قلاب وتورجنگ دراب انداخته میشودبایدماهیهایی دران گیرافتند.
                                

نظر شما