شناسهٔ خبر: 105654 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاتب مطرح کرد:

هماهنگی مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب طرح جلوگیری از اخراج اساتید

غلامرضا کاتب43 نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: در مورد جلوگیری از اخراج اساتید و کارکنان دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی با شورای عالی انقلاب فرهنگی هماهنگ هستیم و طرحی در مجلس تصویب خواهد شد که مورد نظر و تایید این شورا باشد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشره درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع مشکلات کارکنان دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع  تاکنون ورود نکرده است.

وی افزود: آنچه در این طرح مورد اهمیت بوده، این است که اگر دانشگاه‌های مذکور تمایلی به ادامه فعالیت با کارکنان خود نداشته باشند، این کارکنان نمی‌توانند در هیچ مرجع قانونی تظلم‌خواهی کنند؛ مگر می‌شود دانشگاهی با سوءاستفاده از شورای عالی انقلاب فرهنگی به راحتی بتواند قانون را دور زده و در حق کارکنان اجحاف کند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس همچنین اظهار داشت: این واقعیتی است که این دانشگاه‌ها از هیچ ضابطه قانونی حاکم بر امور استخدامی کشور پیروی نمی‌کنند و همین موضوع سبب شده این دانشگاه‌ها به راحتی بتوانند اعضا هیئت علمی و یا کارکنان خود را اخراج کنند.لذا در این زمینه با شورای عالی انقلاب فرهنگی هماهنگ خواهیم بود و طرحی در مجلس تصویب خواهد شد که مورد نظر و تایید این شورا نیز باشد.

کاتب تصریح کرد: برخی واحدهای دانشگاهی با مستمسک کردن این موضوع که تکلیف مقررات اداری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آنان سپرده شده، اجحاف بسیاری در حق کارکنان و اعضای هیئت علمی خود می‌کنند و این افراد در هیچ مرجعی نمی‌توانند، تظلم‌خواهی کنند. لذا با توجه به شفاف نبودن این موضوع و خلا قانونی ایجاد شده، طرح فوق با استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد و حالا منتظر بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی در پایان اضافه کرد: روشن و واضح است که قوانین و مقررات موضوعه کشور در بحث تعیین تکلیف امور استخدامی بسیار شفاف بوده و دانشگاه‌های غیردولتی نمی‌توانند خارج از سیستم قوانین با آیین‌نامه‌های داخلی و خارج از چارچوب‌های تعیین شده اقدام کنند.

نظر شما