شناسهٔ خبر: 105589 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مذاکره با ارشاد برای الزامی شدن عضویت ناشران در اتحادیه تهران

نمایشگاه کتاب43 نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از مذاکرات این اتحادیه با وزارت ارشاد به منظور الزامی شدن تشکیل پرونده ناشران در اتحادیه پیش از دریافت جواز یا پروانه نشر خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا توکل صدیقی نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، ‌ از مذاکره با مسئولان وزارت ارشاد برای الزامی شدن تشکیل پرونده ناشران و کتابفروشان در اتحادیه به منظور دریافت پروانه نشر خبر داد و گفت:  وزارت ارشاد در این زمینه در ادامه مذاکرات اقداماتی را آغاز کرده است، اما هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.

وی ادامه داد:‌ بر اساس این طرح ناشران و کتابفروشان تهران برای دریافت جواز یا پروانه نشر باید در اتحادیه ناشران تشکیل پرونده دهند.

توکل صدیقی هم‌چنین با اشاره به اقدامات اتحادیه برای جلوگیری از چاپ و انتشار کتاب‌های ناشران توسط سودجویان زیرزمینی گفت:‌ از ابتدای سال این پرونده در اتحادیه کلید زده شد، ‌ هماهنگی‌هایی با اداره اماکن و وزارت داشتیم، بسترسازی‌های انجام شده است و قرار است پس از تکیمل اطلاعات موارد از طریق وزارت ارشاد پیگیری شود.

وی افزود:‌ فروشندگان اینگونه آثار دو گروه‌اند، یک گروه فروشندگان دوره‌گرد و کنار خیابانی هستند که محل و مکان مشخصی ندارند و برای  برخورد با آن‌ها شهرداری باید همکاری کند و به عنوان سد معبر با آن‌ها برخورد کند، ‌ گروه دیگر مراکز و کتابفروشی‌هایی هستند که اقدام به توزیع این آثار می‌کنند. هم‌چنین با مراکزی که این آثار را تکثیر می‌کنند، نیز باید برخورد شود.

نظر شما