شناسهٔ خبر: 105513 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

دکتر پورابراهیمی:

دست یاری مجلس به سوی کشاورزان است

پورابراهیمی/43 نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان و مدیران برای نوشتن برنامه جامع کشاورزی در برنامه ششم توسعه مجلس را یاری کنند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی در سمینار کشاورزی استان کرمان که با حضور مدیران کشاورزی و دبیر خانه کشاورز و مدیرعامل سازمان توسعه تعاون روستایی برگزار شد گفت: دولت قرار است در یک ماه آینده برنامه ششم توسعه را ارائه کند که در این لایحه احکام کشاورزی اهمیت دارد.

وی افزود: برای بازنگری خروجی هایی که در برنامه پنجم قرار بود به آن برسیم درخواست ما این است خروجی احکام برنامه ۵را بررسی و برش استانی را مبنا قرار دهیم تا بدانیم در هر استانی چه اتفاقی افتاده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس نیز به زودی گزارشی را از دولت در این خصوص دریافت می کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه لازمه این مسئله بازنگری جدی در کشاورزی است گفت: اگر قرار باشد براساس هزینه فایده در کشاورزی کار نکنیم کار در حوزه کشاورزی بی فایده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۱میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب در کرمان است افزود: سطح آبهای زیرزمینی افت شدیدی دارد و به دلیل افت کیفیت آب حتی برای کشاورزی هم مناسب نیست .

عضو شورای اقتصاد گفت: در حوزه مراتع نیز نیاز به کار بیشتر و بررسی بیشتر در تولیدات این حوزه داریم که بنظر می رسد دچار چالش جدی در این حوزه هستیم

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد:آنچه می تواند کمک کند به نوشتن برنامه خوب توسط مجلس، این است که به ما کمک کنید تا خروجی این برنامه راهکارهای اساسی و کاربردی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۲۲:۲۹ 0 2

    دست خالی بسوی دست یاری
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۱۰:۴۲فرهنگی یزد 0 2

    دست یاری
    یا دست درازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۸کشاورز 0 2

    دو ماه است گندم تحویل دادهام به جان بچه هایم یک ریال به من نداده اندکشاورزی از دینور کرمانشاه روستای زیباجوب
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۹حمیدرضا 0 0

    خدابه داددل این قشرزحمتکش برسه دراین افتاب سوزان که به گفته هواشناسی خودایران دمای سایه اش 49درجه است ودردل بیابان وسط زمین روبروی افتاب بالای 60درجه است زیرسایه مجلس زیرکولرهای ....چه خوابی را دیدن حتمادوباره واردات...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۵ 0 0

    شما جیب ما رو نزن یارى نخواستیم.۲ ماه گندم ریختم پولمو بدین .قزوین سیلویه مغز گندم .باز شعار بدین......
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۲۲:۳۲ 0 0

    کشاورزی احتیاج به مدیریت و برنامه هدفمند داره، کشاورزی جای پیشرفت زیاد داره، وقتی خود مسئولین سرگردانند چجوری میخوان کشاورزی رو از سرگردانی در بیارن؟؟؟؟؟؟؟ ای کاش لااقل اسم جهاد رو از روی وزارت کشاورزی بر میداشتن.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۲۳:۲۱ 0 0

    میگم ولی کو گوش شنوا 1. کشاورزها باید شناسه داشته باشند مثل سامانه انتخاب واحد دانشجویی محصول انتخاب کنند ظرفیت محصول پر شد محصول بعدی. 2 . با شناسه میشه میزان مصرف کود و سم کشاورز رو کنترل کرد 3. با این روش میتوان دقیق ترین تخمین تولید رو یکسال قبل از تولید بدست آورد 4. با شناسه دار شدن کشاورزها کمبود ها مشخص و مشکل تلمبار شدن محصول روی دست کشاورز و ریسک اجرای طرح های کشاورزی به حداقل خود میرسد5. حالا که ریسک تولید برطرف شد میشه شهرک های صنعت کشاورزی ایجاد کرد به فارق التحصیلان کشاورزی در این شهرک ها آب کم و فروشی و زمین زیاد داد تا با فکر به بهترین بهره وری برسند. 6. روش های نوین کشاورزی در این شهرک ها به شکل کم هزینه و قابل اجرا برای کشاورز در بیایند. 7. کشاورزها برای بازدید به این شهرک ها رفته و روش های کاربردی و ارزان قیمت و راحت خود به خود فراگیر خواهند شد.9. اگه آب این شهرک ها از دریای شمال یا جنوب فروشی منتقل بشه برای تاسیسات انتقال آب هم اشتغال به همراه داره، چاه مردم خشک نمیشه لعن و نفرین ملت کمتر میشه. بیخیال بزارین تا یک کشور پیشرفت کنه ما دنبالش بدویم.
                                

نظر شما