شناسهٔ خبر: 105481 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام عبادی در نطق شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

تکلیف موسسه میزان روشن نشود استیضاح وزیر اقتصاد قطعی خواهد بود

حجت الاسلام عبادی43 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر اقتصاد تأکید کرد: چناچه تکلیف موسسه میزان روشن نشود و تسریع در حل مشکل سپرده‌گذاران صورت نگیرد، استیضاح وزیر اقتصاد قطعی خواهد بود.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی یکشنبه ۲۵ مردادماه در نطق میان دستور خود در مجلس با تقدیر از زحمات‌های آقای مهندس سعیدی‌کیا ریاست عالی بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: از اتخاذهای سیاست‌ها و رویکردهایی که بنیاد مستضعفان به نفع مردم  انجام می‌دهد، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در ادامه در تذکری به وزیر اقتصاد تأکید کرد: چناچه تکلیف موسسه میزان روشن نشود و تسریع در حل مشکل سپرده‌گذاران صورت نگیرد، استیضاح وزیر اقتصاد قطعی خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سپرده‌گذاران مقابل بانک مرکزی متأثر هستند، گفت: مردم از دولت انتظاری جز اینکه پول آنها را برگرداند، ندارند.

وی بیان کرد: درخواست آنها وام، کمک و صدقه نیست، بلکه فقط پول خودشان را می‌خواهند و بخاطر نظارت نامناسبی که دولت داشته با این مشکل مواجه شده‌اند و امیدواریم پیگیری درخواست‌های مردم سریع تر صورت گیرد.

حجت الاسلام عبادی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود در تذکری به رئیس جمهور خواستار شفاف‌سازی در شاخص‌های توزیع اعتبارات در سفرهای استانی‌ شد و اظهار کرد: رئیس جمهور باید در این زمینه به مردم توضیح دهد تا شبهات نسبت به بی‌عدالتی در توزیع اعتبارات در سفرهای استانی هیأت دولت روشن شود.

وی در ادامه یادآور شد: در سفر هیأت دولت به یکی از استان‌های کشور که یک‌ ‌پنجم خراسان جنوبی وسعت و جمعیت آن تفاوت چندانی ندارد،  ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار بیشتر گذاشته می‌شود، ریاست محترم جمهور و هیأت دولت در این زمینه پاسخگو باشند و شاخص‌های توزیع اعتبارات را برای مردم بیان کنند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری به وزیر بهداشت نسبت به تسریع و تکمیل در پروژه احداث مرکز بیماران سرطانی بیرجند تأکید کرد و اظهارداشت: وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به پزشکان متخصص که در مناطق محروم هستند، داشته باشد و لازم است تا امتیازات ویژه‌ای برای ماندگاری پزشکان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر صنعت بر لزوم توجه به کالاهای داخلی تأکید کرد و گفت: چرا به کارخانه‌های خودروسازی اجازه داده‌ می‌شود، لاستیک را از خارج کشور وارد کنند و این در صورتی است که در داخل کشور کارخانه‌های لاستیک‌سازی وجود دارد.

وی در ادامه بر لزوم پرداخت بدهکاری کارخانه‌های خودروسازی به لاستیک‌سازان کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام عبادی در بخش دیگری از نطق شفاهی خود در مجلس در تذکری به وزیر نیرو خواستار تسریع در تبدیل وضعیت اپراتورهای پست‌های فشارقوی برق شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۲۷ ۰۱:۴۷حمید 0 0

    بعد گذشت 7 ماه تا وزیر اقتصاد رو تهدید به استیضاح میککند. خسته نباشید .
    با مراجعه مکرر به راههای ارتباطی با رئیس جمهور جز بی توجهی اثر دیگری نداشته است. رئیس جمهور، آقای سیف، رئیس بانک مرکزی را که اختلاس میلیاردی در پرونده اش دارد، عالی ترین مقام بانکی کشور گذاشته است! آقای سیف علاوه بر همه صدای سپرده گذاران میزان، صدای نمایندگان مجلس، دادستان مشهد، استاندار و رئیس دادگستری خراسان رضوی را درآورده است! کارشکنی می کند و فقط نظر خود را اعمال می کند...
    آقای رئیس جمهور آیا فکر نموده است هنگامی که نزد خداوند متعال برای حساب حاضر گردد، آن روز می گوید کاش دون ترین مشاغل را داشتم، ولی پاسخگوی این همه تظلم نبودم...
    اگر میزان غیرمجاز بود، چرا 15 سال فعالیت داشته؟ چرا 265 میلیارد تومان نزد بانک مرکزی ودیعه داشته است؟ چرا آرم دادگستری بالای تابلوهای آن بوده است؟ چرا یک شعبه میزان اکنون در دادگستری بولوار وحدت مشهد دایر است؟ چرا حتی یک اخطار هم نگرفته است؟ در ضمن میزان 22 درصد سود سالانه می داد...
    3- قوه قضائیه و زیرمجموعه هایش هم گویا فقط برای اشخاص سرشناس تکانی می خورد و مدعی العموم می گردد و حدود هفتصدهزار سپرده گذار خراسانی برایش بی ارزش هستند...
    4- نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان خراسان ها آیا چه جوابی نزد خداوند متعال دارند که از بیت المال دریافتی دارند و به این همه شکایات بی تفاوت هستند... 
                                

نظر شما