شناسهٔ خبر: 105448 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

رکورد جالب یک پرسپولیسی مقابل استقلال+عکس

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیسی ذوب آهن در دیدار عصر جمعه تیمش برابر استقلال بار دیگر لبخند بر لب از کنار چمن سبز آزادی دور شد تا رکورد شکست ناپذیری اش مقابل آبی ها به ۷ دیدار افزایش پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، استقلال  پس از شکست دادن سیاه جامگان و ملوان انزلی، در گام سوم رو در روی ذوب آهن قرار گرفت تا بلکه پس از ناکامی‌های پیاپی دو سه فصل اخیر، مقابل این تیم نصف جهانی طلسم را بشکند.

در مقابل پیش بینی می‌شد  ذوب آهنی که فصل پیش یکی از بهترین تیم های ایران بوده، با مربی پرسپولیسی اش رقیب سر سختی برای آبی پوشان پایتخت به حساب بیاید.

در واقع حضور گل محمدی روی نیمکت ذوب آهن، نگرانی استقلالی‌ها برای بازی هفته سوم را چند برابر کرده بود. به هر حال این مربی پرسپولیسی در سال های اخیر گربه سیاه آبی ها بوده و بدجور از خجالت این تیم و هوادارانش درآمده و این هفته نیز موفق شد در کسوت سرمربی استقلال را در خانه اش شکست دهد تا طلسم ۶ بازی بدون برد استقلال برابر ذوب آهن به ۷ بازی برسد.
استقلال تهران ۰ - ذوب آهن ۲
همین داستان بهانه ای شد تا تقابل های یحیی و استقلال را زیر ذره بین قرار دهیم و به نکاتی برسیم که خواندنش خالی از لطف نیست:

* تقابل های بدون باخت گل محمدی

 بر اساس آمار ثبت شده، گل محمدی قبل از دیدار عصر جمعه -به عنوان سرمربی-  ۶ بار رو در روی استقلال قرار گرفته بود تا حاصل کارش ثبت ۴ تساوی و ۲ پیروزی برای تیم های این مربی باشد.

 البته یکی از این تساوی ها حاصل تقابل گل محمدی و استقلال در رقابت های حذفی بوده که در نهایت منجر به حذف آبی ها در ضربات پنالتی شد.

سرمربی پرسپولیسی ذوب آهن در دیدار عصر جمعه تیمش برابر استقلال بار دیگر لبخند بر لب از کنار چمن سبز آزادی دور شد تا رکورد شکست ناپذیری اش مقابل آبی ها به ۷ دیدار افزایش  پیدا کند.
 

استقلال تهران ۰ - ذوب آهن ۲

* یحیی مانع آسیایی شدن استقلال
یحیی گل محمدی اولین بار در هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم رو در روی استقلال قرار گرفت. آن زمان یحیی هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و موفق شد استقلال قلعه نویی را با تساوی بدون گل متوقف کند، استقلالی که در پایان لیگ دوازدهم قهرمان شد.

در لیگ سیزدهم گل محمدی با نفت تهران رو در روی استقلال قرار گرفت. در دور رفت تیم گل محمدی با شلیک تماشایی دقایق پایانی وریا غفوری، استقلال را متوقف کرد اما در دور برگشت موفق شد این تیم را با نتیجه بک بر صفر شکست دهد. همین دو نتیجه کافی بود تا استقلالی ها نه تنها قهرمان نشوند، بلکه به آسیا هم نرسند!
 

 اما سال گذشته یحیی با ذوب آهن برای آبی ها خط و نشان کشید. در دور رفت ذوب با یحیی استقلال را شکست داد و در جام حذفی هم این تیم را از گردونه رقابت ها کنار زد.

 در دور برگشت ذوب آهن با این مربی پرسپولیسی استقلال را در آزادی متوقف کرد تا آبی ها برای دومین سال متوالی پشت در آسیا بمانند. در پایان باید به این نکته هم اشاره داشت که پیش از دیدار روز آدینه گذشته، تیم های گل محمدی در سال های اخیر ۷ گل به استقلال زده و در مقابل تنها ۵ گل دریافت کرده اند. طبیعی است که با دو گل عصر جمعه ذوب آهن تفاضل گل تیم های یحیی برابر استقلال به عدد ۴+ رسید.
یحیی گل محمدی

 سرمربی حال حاضر ذوب آهن تاکنون ۶ بار برابر امیر قلعه‌نویی قرار گرفته و در این دیدارها ۲ برد و ۴ تساوی کسب کرده است.

تمام تقابل های گل محمدی با استقلال

استقلال صفر - پرسپولیس صفر (هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم)

نفت تهران یک - استقلال یک (هفته سیزدهم لیگ سیزدهم)

استقلال صفر - نفت تهران یک (هفته بیست و هشتم لیگ سیزدهم)

ذوب آهن ۲ - استقلال یک (هفته دهم لیگ چهاردهم)

ذوب آهن ۲ - استقلال ۲ (ذوب آهن در ضربات پنالتی پیروز شد) (یک چهارم نهایی جام حذفی فصل چهاردهم)

استقلال یک - ذوب آهن یک (هفته بیست و پنجم لیگ چهاردهم)

استقلال صفر – ذوب آهن ۲ (هفته سوم لیگ پانزدهم)

نظر شما