شناسهٔ خبر: 105427 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کتاب «اصلاحات به روایت حلقه کیان» منتشر شد

مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلد اول کتاب ایدئولوژی اصلاحات را با بررسی ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان و با عنوان اصلاحات به روایت حلقه کیان منتشر کرد.

به گزارش «نماینده»، سلسه کتاب‌های ایدئولوژی اصلاحات به منظور بررسی آراء و اندیشه‌های سیاسی جریان اصلاحات توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

جلد اول کتاب ایدئولوژی اصلاحات تحلیلی بر ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان است که با عنوان "اصلاحات به روایت حلقه کیان" منتشر شده است.

این کتاب در پنج فصل به بررسی ایدئولوژی سیاسی حلقه کیان می‌پردازد. فصل اول کتاب اندیشه حلقه کیان درباره نقد گفتمان دینی حاکم است که نظریه بنیادی «قبض و بسط تئوريك شريعت»، تقابل با اسلام فقاهتي، انكار «اسلام ناب» و بازتوليد نگرش «بسط تجربهي نبوي» حلقه کیان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل دوم نیز "دوگانهي روحانیت و روشنفکر در ایدئولوژی کیان" بررسی می­شود. بررسی ایدئولوژی کیان در جهت هویت‌سازی  برای ایجاد «روشنفكري جديد» از محورهای مورد نقد و بررسی فصل دوم کتاب است.

فصل سوم کتاب "اصلاحات به روایت حلقه کیان"  به بررسی اندیشه حلقه کیان درباره غرب اختصاص دارد و تاثیر دیدگاه فلاسفه غربی بر نظریه‌پردازان کیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نسبتسازي ميان ايدئولوژي و توتاليتريسم، محدودسازی «عقل» و «آزادي» در حکومت دینی و همچنین نفي مردمسالاري ديني و تعريف سکولاریستی از دموكراسي از محورهای اصلی فصل چهارم این کتاب است. در فصل آخر نیز ايدئولوژي کیان در دوران اصلاحات بررسی می‌شود.

گفتنی است این کتاب با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و ۲۸۲ صفحه وارد بازار کتاب شده است.

نظر شما