شناسهٔ خبر: 105378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

روزانه بیش از ۱۰۰۰ زلزله در کشور/ ۷۰ درصد سکونت گاه ها در معرض خطر زلزله

سیدمهدی هاشمی431 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار داشت: ۹۰ درصد سکونت‌گاه‌های کشورمان در خطر بلایای طبیعی و ۷۰ درصد آن در معرض خطر زلزله است.

به گزارش «نماینده»،  "سیدمهدی هاشمی" رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار داشت: ۹۰ درصد سکونت‌گاه‌های کشورمان در خطر بلایای طبیعی و ۷۰ درصد آن در معرض خطر زلزله است. 

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ زلزله در کشور داریم که ۱۰۰ مورد آن بالای ۳ ریشتر است. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: بخشی از تجهیزات خریداری شده مدیریت بحران در گمرک باقی مانده و درباره لایحه قانون مدیریت بحران کمیسیون مشترکی تشکیل شده که موارد مورد نظر را در این پروسه بررسی می‌کند که فردا یا هفته آینده جلسات آن آغاز می‌شود. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: من به خاطر مدیریت بحران مجبور شدم استیضاح آقای رحمانی‌فضلی را امضا کنم. 

هاشمی تأکید کرد: خودروهای همری که برای مدیریت بحران خریداری شده بود، همه برای مزایده گذاشته شده‌اند و جای آن خودروی سواری خریداری شد. 

در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری غلامرضا پورحیدری رئیس انجمن علمی مدیریت بحران گفت: ترسیم ابعاد زلزله در تهران مشکل بوده و ما متولی قدرتمند متمرکز در کشور نداریم و به نحوی تهران صاحب ندارد و ما در این زمینه متولی نداریم. 

وی گفت: شبکه مدیریت بحران برای انسجام بیشتر باید یکپارچه باشد. 

در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری عارفی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: قانون سازمان مدیریت بحران در حال بررسی بوده و به دولت یک سال فرصت داده شده تا این لاحیه را ارائه کند و به مجرد این که به کمیسیون برسد، بررسی خواهد شد. 

رحمتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به زلزله‌های اخیر و پیش بینی این مدیریت و بررسی تدابیر لازم در این زمینه خاطرنشان کرد: ما به محض اطلاع به فرمانداری‌های منطقه از جمله ورامین و جوادآباد اطلاع‌رسانی شد. 

نظر شما