شناسهٔ خبر: 105341 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش ۵۰۰ هزار نفری جمعیت کشور از ابتدای سال

نوزاد 43 جمعیت کشورمان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر افزایش و نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته ۵۷۸ هزار نفر افزایش داشته است.

به گزارش «نماینده»؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۸ هزار و ۱۴۷ در کشور متولد شده‌اند این درحالی است که در مدت مشابه دو سال گذشته ۵۷۸ هزار و ۹۷۳ نفر به جمعیت کشور اضافه شده بود، بنابراین میزان افزایش جمعیت کشور از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال ۹۲، ۱۹ هزار و ۱۶۰ نفر افزایش داشته است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۶ هزار و ۲۵۱ نفر از متولدین پسر و ۲۹۱ هزار و ۸۹۶ نفر دختر بوده است که تعداد پسران نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته ۹ هزار و ۸۱۵ مورد و تعداد دختران در همین مدت ۹ هزار و ۳۵۳ مورد افزایش داشته است. همچنین ۴۶۶ هزار و ۵۵۴ نفر از متولدین سال جاری تاکنون در نقاط شهری و ۱۳۱ هزار و ۵۹۳ نفر از متولدین در نقاط روستایی بوده‌اند.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۴ هزار و ۱۹۶ فوت به ثبت رسیده که از این میزان ۷۶ هزار و ۴۲۳ نفر مرد و ۶۷ هزار و ۷۷۳ نفر زن بوده‌اند این در حالی است که از ابتدای سال ۹۲ تا مدت مشابه ۱۴۵ هزار و ۶۷ فوت رخ داده که بر این اساس می‌توان گفت واقعه فوت ۸۷۰ مورد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، ۹۲ هزار و ۲۸۵ مورد از افراد فوت شده در نقاط شهری و ۵۱ هزار و ۹۱۱ نفر در نقاط روستایی بوده‌اند. درمیان افراد فوت شده ۸ هزار و ۵۰۷ نفر در گروه سنی ۰ تا ۱۴ سال، ۱۱ هزار و ۵۳۵ در گروه سنی ۱۵ تا ۳۹ سال، ۳۸ هزار و ۷۸۸ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۶۴ سال و ۸۵ هزار و ۳۶۶ نفر ۶۵ ساله و بیشتر بوده‌اند.

افزایش طبیعی جمعیت در سال ۱۳۹۴ تا این لحظه نیز ۹۵۱ هزار و ۴۵۳ و افزایش طبیعی جمعیت امروز یک هزار و ۲۳۲ مورد است.

نظر شما