شناسهٔ خبر: 105314 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

توقف فعالیت ۴۷۰۰ چاه آب غیرمجاز

وزیر نیرو گفت: تاکنون فعالیت ۴۷۰۰ چاه آب غیرمجاز متوقف شده است که امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده میزان انسداد چاه‌های غیرمجاز بیش از این شود.

به گزارش «نماینده»، وزیر نیرو در اولین گردهمایی مشترک ستادی و استانی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم عدد توقف فعالیت چاه‌های غیرمجاز عدد معقولی باشد

وی با بیان این‌که ۸۰ درصد سرزمین ما در مناطق خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، گفت: کاری که می‌توانیم در حال حاضر انجام دهیم متعادل‌کردن برداشت آب است به‌طوری که بتوانیم به یک توسعه پایدار دست یابیم.

چیت‌چیان با اشاره به بحران آب و مدیریت منابع آب زیرزمینی گفت: مساله‌ی بحران آب زیرزمینی یک موضوع چند بعدی است، چرا که این مساله هم مربوط به مسائل اقتصادی و هم مربوط به مسائل اجتماعی کشور می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: در بعد مدیریتی در سطح ملی شورای عالی آب برنامه‌های مشخصی را در زمینه‌ی حل بحران آب زیرزمینی تعیین و قوانینی را برای مشخص شدن تکلیف چاه‌های غیرمجاز اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها شوراهایی برای حل این مساله در نظر گرفته شده‌اند، گفت: هدف ما این است که بتوانیم برنامه‌های اجرایی را در این زمینه داشته باشیم.

بودجه تعادل‌بخشی ۱۴ برابر شد

چیت‌چیان با بیان این‌که این مساله در تمام دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط در حال بررسی است، گفت: در سال جاری اعتباراتی که برای اجرای کار تعادل‌بخشی در نظر گرفته شده در قانون بودجه ۱۴ برابر سال گذشته است.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی دولت ادامه داد: علی‌رغم این محدودیت‌ها برای این موضوع اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو گفت: مدیریت کلان، اعتبارات مورد نیاز و همچنین درج قوانین در این زمینه در نظر گرفته و در اختیار استان‌ها قرار داده شده است.

نظر شما