شناسهٔ خبر: 105279 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

طرح احیاء دریاچه بختگان با اجرای طرح نکاشت

داریوش اسماعیلی مردم روستای رشیدآباد کربال برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب شاهد حضور نماینده مجلس در بین خود بودند

به گزارش«نماینده» دکتر داریوش اسماعیلی روز پنج شنبه ۹۴/۵/۲۲ به همراه بخشدار کربال و جمعی از مسئولین با مردم روستا های رشیدآباد و گرمنجان بخش کربال دیدار و گفتگو کرد.

دکتر اسماعیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ضمن سپاس و قدردانی از استقبال و اظهار لطف مردم، هدف از سفر به روستا ها را دیدار با مردم و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها از نزدیک دانست و گفت: خدا را شکر می کنم که در طول دوره نمایندگیم در مجلس، توفیق پیدا کردم تا از نزدیک با مردم همه روستاهای حوزه انتخابیه آشنا شوم و بر مسائل و مشکلات آنها اشراف داشته باشم که در طول ۹ دوره مجلس برای این حوزه انتخابیه، بی سابقه بوده است و آن را یک توفیق الهی برای خود به حساب می آورم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جمع مردم روستای رشیدآباد و گرمنجان با یادآوری وعده های انتخاباتی اظهار داشت: بنده در تبلیغات انتخاباتی خود هیچ قول و وعده و وعیدی به مردم ندادم تنها وعده ای که به مردم دادم این بود که تمام توان و تلاش خود را در جهت خدمت رسانی به مردم و پیگیری امور مربوط به حوزه انتخابیه به کار بندم و امروز با گذشت بیش از سه سال از آن زمان خودم را در مقابل خدا و مردم روسفید می دانم.

وی در ادامه، شروع نمایندگی خود در مجلس را مصادف با اوج تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی کشور و همچنین کمبود بارشها و خشکسالی در شهرستان عنوان کرد و گفت: گرچه هدف دشمن از اعمال تحریم ها از بین بردن نظام و تسلیم شدن جمهوری اسلامی بود، اما با هدایت های پیامبرگونه رهبری و مقاومت ملت ایران و هوشمندی تیم مذاکره کننده این تحریم ها با شکست مواجه شد البته وجود تحریم ها روند عادی خدمت رسانی را تغییر داد و باعث کندی محرومیت زدایی و توسعه شهرستان گردید.  

دکتر اسماعیلی در ادامه به تشریح فعالیت های انجام شده در سطح شهرستان و بخش کربال پرداخت و گفت: خدمت رسانی به بخش محروم کربال برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و انجام روکش آسفالت جاده خرامه - کربال در سال اول نمایندگی با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد ریال، گازکشی به روستاهای بخش، ساخت سالن های ورزشی، پیگیری انتقال آب شرب و صنعت به روستاها و شهر به وسیله لوله از سد درود زن،پیگیری تصویب طرح نکاشت و آسفالت راههای روستایی گویای این واقعیت می باشد.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس در ادامه سخنان خود وعده آسفالت راههای روستایی رشیدآباد و گرمنجان را در آینده به مردم این روستاها داد و گفت: از ماده ۱۸۰ اعتبار خوبی برای آسفالت این دو راه در نظر خواهیم گرفت.

وی همچنین با اشاره به تاثیر راههای ارتباطی در رونق و شکوفایی شهرستان افزود: جاده خاوران - خرامه - سعادت شهر، مسیر بندر عباس به اصفهان را ۱۲۰ کیلومتر کوتاه می کند و با افتتاح این پروژه و جاده خرامه - نیریز در آینده ای نزدیک شهرستان خرامه به یک چهار راه ارتباطی تبدیل خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: به دنبال تعریض جاده کربال به مرودشت هستیم و امید واریم بتوانیم هر چه زود تر آن را عملیاتی کنیم.

دکتر اسماعیلی در ادامه به مسئله بیمه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای صورت گرفته و جلسات متعدد با مسئولین کشوری و استانی توانستیم مقدار بیست و یک هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان را به تایید بیمه برسانیم که حق بیمه کشاورزان همزمان با سایر شهرستان های کشور پرداخت خواهد شد.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در رابطه با خشکسالی و تاثیر آن بر بخش کربال بیان داشت: بنده اعتقاد دارم خشک شدن دریاچه بختگان از بین رفتن کربال و شهرستان های همجوار را به دنبال دارد و احیاء آن به معنی زنده شدن بخش کربال و این شهرستان است، بنابر این موضوع را در سفر دکتر نوبخت، معاون راهبردی ریاست جمهوری و همچنین در سفررئیس جمهور و هیئت دولت به استان هم دنبال کرده و توانستیم در این رابطه مبلغ دو و نیم میلیارد تومان را به مطالعه طرح احیاء دریاچه بختگان اختصاص دهیم که امیدواریم با اجرای طرح نکاشت و تخریب سد سیوند و زنده شدن دریاچه بختگان شاهد رونق و توسعه بخش کربال باشیم.

شایان ذکر است مردم روستای رشیدآباد در طول دوران پس از انقلاب برای اولین بار است که شاهد حضور نماینده مجلس دراین روستا هستند.

نماینده خرامه

نماینده خرامه

نماینده خرامه

نماینده خرامه

نماینده خرامه

نظر شما