شناسهٔ خبر: 105259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهقان:

واردات بی‌رویه شکر بلای جان کارخانجات قند کشور شده است

دهقان43 نماینده مردم چناران و طرقبه گفت: واردات بی‌رویه شکر در سال‌های ۸۸ و ۸۹ موجب تعطیلی یا زیاندهی کارخانجات قند کشور شد.

به گزارش «نماینده» محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه قند چناران و دیدار با کارگران و مدیران این مجموعه، اظهار داشت: در سایه همدلی و صمیمت مدیران و کارکنان و کارگران علیرغم خواست دشمنان، کشور ما به الگوی بی‌بدیل پیشرفت تبدیل شده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به قدرت علمی و پیشرفت هسته‌ای و نظامی و صنعتی در کشور گفت: دشمنان ما امروز اعتراف می‌کنند که کشور ایران به‌دلیل پیشرفت‌های چند جانبه غیر قابل مهار است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا و برخی از سردمداران دیگر این کشور در این چند روز اخیر بارها اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها و فشارهای آمریکایی غربی نتوانسته است جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و آنها نتوانسته‌اند ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن حمایت از توسعه کارخانه قند چناران اظهار داشت: واردات بی‌رویه شکر در سال‌های ۸۸ و ۸۹ موجب تعطیلی یا زیاندهی کارخانجات قند کشور شد.

دهقان تاکید کرد: واردات کالا از خارج موجب بیکار شدن کارگران داخلی و ایجاد اشتغال در خارج کشور می‌شود.

وی افزود: چون برخی متولیان بازرگانی کشور به بهانه‌های مختلف برای واردات کالا علاقه نشان می‌دهند به مسئولان کشور تذکر داد که مراقب واردات بی‌رویه و مازاد بر نیاز کشور باشند تا بلای جان تولید داخلی و موجب خسارت به کارخانجات شکر نشود.

دهقان اظهار امیدواری کرد: با انتقال کارخانه قند آبکوه به چناران و همچنین توسعه کارخانجات شکر در کشور تولید شکر از یک میلیون و سیصد هزار تن به دو میلیون تن در سال افزایش یافته و کشور از واردات حدود ۸۰۰ هزار تن شکر بی‌نیاز شود.

در پایان این جلسه، دهقان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانه قند چناران با مدیرعامل و مدیران فنی این مجموعه گفت‌وگو کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما