شناسهٔ خبر: 105206 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: شمانیوز

مروری بر حادثه آتش سوزی مجتمع ستاره جنوب

با توجه به شرايط آب و هوايي بندرعباس نهادهاي خدماتي بايد توجه بيشتري به وظايف خود داشته و با نظارت صحيح و منظم از بروز اين گونه حوادث تلخ جلوگيري كنند.

به گزارش «نماینده»، خبري كوتاه ولي ناراحت كننده در روز پنجشنبه (۸ مرداد) مردم بندرعباس را نگران كرد. خبر اين بود:آتش سوزی در مجتمع تجاری ستاره جنوب۳ کشته و ۲۶ مصدوم بجا گذاشت که علت مرگ این سه نفر خفگی بر اثر استنشاق دود بوده است.
آتش سوزی در مجتمع ستاره جنوب از ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه داشت. بعد از اطفاء حريق مصاحبه هاي مسئولين در مورد دليل آتش سوزي و نحوه خاموش كردن آتش شروع شد و هر يك مسئولين گزارشي از عملكرد خود دادند ولي متاسفانه هيچ مسئولي اعلام نكرد جهت پيشگيري از اين گونه حوادث تلخ چه بايد كرد؟
اگر دستگاه های مسئول در هنگام صدور مجوزها و تاییدیه های مراکز مختلف علی الخصوص مجتمع های تجاری حساسیت های لازم و استاندارد های مربوط را بدقت لحاظ نموده و پس از آن نیز به صورت مرتب از مراکز مذکور بازدید بعمل آورده و ضمن چک سیستم های ایمنی موجود نسبت به رفع عیوب احتمالی و خرابی های ناشی از فرسودگی تذکرات لازم را به مدیران مجتمع بدهند، کمتر شاهد چنین حوادث ناگواری خواهیم بود و در صورت بروز چنین مشکلاتی نیز تلفات جانب و خسارات مالی به حد اقل خواهد رسید.
به نظر مي رسد با توجه به شرايط آب و هوايي بندرعباس نهادهاي خدماتي بايد توجه بيشتري به وظايف خود داشته و با نظارت صحيح و منظم از بروز اين گونه حوادث تلخ جلوگيري كنند.
در پيگيري هاي انجام شده توسط خبرنگار شمانيوز مالكين مجتمع اعلام كرده اند كليه خسارات افراد حادثه ديده را متقبل خواهند شد و تمام سعي خود را خواهند كرد كه از تكرار چنين حادثه هايي  جلوگيري كنند.
مجتمع ستاره جنوب که در بلوار ساحلی بندرعباس و در نزدیکی ساحل خلیج فارسو در سال ۸۱ احداث شده است. این مجتمع داراي ۹ طبقه بوده و از بخش های تجاری، اداری، مسکونی و تفریحی از جمله شهربازی و سینما برخوردار است و جزء اولين مجتمع هاي تفرحي و تجاري بندرعباس محسوب مي شود.

نظر شما