شناسهٔ خبر: 105152 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

شیخ نعیم قاسم:

ایران قدرت جهانی است/ پیروزهای حزب‌الله به دلیل پایبندی به ارشادات آیت‌الله خامنه‌ای بود

شیخ نعیم/2 جانشین دبیرکل حزب الله لبنان: انقلاب اسلامی امروز یک قدرت جهان است، این پیروزی و این دستاورد هدیه از جانب کسی به ایران نبوده بلکه با استقاکت و صبر و جهاد بوده است.

به گزارش «نماینده» شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب الله لبنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران: با بیان اینکه از حضور در کشور اسلام و جهاد خوشحالم بیان کرد: در ۳۳ روز جنگ متوالی اسرائیل کشتار و جنایت فراروانی را انجام داد، اما نهایتا پس از این مدت اسرائیل سرخورده و شکست خورده از جنگ بیرون آمد و حزب الله و مقاومت لبنان سرافراز از این جنگ خارج شد که برای این شکست بزرگ اسرائیل میتوان سه علت را نام برد. اولا پاینبدی حزب الله به برنامه ای که ما نام آن را ایمان به اسلام نام محمدی میگذاریم موثر بود و توانست اسم اسلام را با این روش و با به کاربرد آن در مقابله با اسرائیل پر عزت نگهدارد.  ما صاحبان حقی بودیم که باید آن را حفظ و آن را به نسل های آینده منتقل می کردیم و این دلیل دوم پیروزی ما بود.

وی در بیان دلیل سوم پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه گفت: در واقع مردان خدا و جهادگرانی که گرانبهاترین در خود را تقدیم خداوند کردند و خداوند هم پیروزی را به آنها وعده داده بود، دلیل سوم پیروزی ما در جنگ با رژیم اشغالگر قدس بود.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ایمان حزب الله به اسلام و مبایعت آنها با امام خمینی باعث کمال حزب الله شد و حزب الله فهمید که راه عزت خود و عزت نسل های آینده چیست. همه پیروزهای حزب الله به دلیل پایبندی به ارشادات رهبری معظم حضرت آیت الله خامنه ای بود

جانشین دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به فعالیت های داعش در منطقه گفت: امروز خط انحرافی در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گرفته است لذا این جنگ ما تا شکست این اسلام انحرافی ادامه خواهد داشت.  اسرائیل را اگر در منطقه قرار دادند، هدف اصلی اشغال زمین نبود بلکه هدف غایی اسارت افکار و ابدان بود و میخواستند مسلمانان را به خاک ذلت بنشانند. امروز همه کفر در مقابل ما قرار گرفته و باید در مقابل آن بایستیم.

وی با بیان اینکه اگر اسرائیل با حمایت آمریکا توانمند شده است، نیروی ما با ایمان به خداوند قوت گرفته است گفت:  بازوی جوانان با ایمان ما به حزب الله قدرت مضاعف داده است که اگر حزب الله و این جوانان نبودند، امروز منطقه جولانگاه صهیونیست ها بود.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر مقاومت انقلاب و ملت ایران از ابتدای حدوث انقلاب گفت: جنگ ۸ ساله جنگ عراق علیه ایران نبود، بلکه جنگ جهانی علیه ایران بود که با جهاد جهاد گران و مقاومین، با جان فشانی مردم، با رهبری امام خمینی (ره)، جهان از جبهه های جنگ علیه ایران عقب نشست. انقلاب اسلامی امروز یک قدرت جهان است، این پیروزی و این دستاورد هدیه از جانب کسی به ایران نبوده بلکه با استقاکت و صبر و جهاد بوده است و امروز هم توانست حق خود را در پرونده هسته ای به دست آورد.

وی همچنین گفت: جبهه انحراف امروز تکفیری را وارد منطقه کرده است. به نام معارضینی که درخواست اصلاحات داشتند، تکفیری ها از ۸۰ کشور منطقه وارد کشور آزاده سوریه کردند و عده ای جنایتکار وارد منطقه شدند و میخواهند سوریه مقاوم را به سوریه صهیونیستی تبدیل کنند. آنها میخواهند امت اسلام را از درون متلاشی کنند. اینجا اعلام میکنیم که ما هرگز این تکفیری ها را جز مردم شریف اهل سنت نمی دانیم و طبق آیه قرآن با اهل سنت متحد هستیم، این سیاست ماست و تغییر نخواهد کرد

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: ما برای دفاع از اسلام، مقاومت و آینده نسل های اسلام دفاع می کنیم، ما امروز در سوریه برای جناحی نمی جنگیم، بلکه برای آینده اسلام می جنگیم. ما شهید می دهیم برای اینکه اسلام زنده بماند، مقاومت نشکند و مردم کشته نشوند و ماشین های انتحاری بین مسلمانان منفجر نشود.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: در عراق چه می شد اگر ملت عراق و جهادگران عراقی مقاومت نمی کردند و نمیجنگیدند؟ چرا که آمریکا و نوکران آن ها یعنی عربستان از تکفیری ها حمایت می کنند. اینها دروغ می گویند که میگویند ما علیه تکفیری ها میجنگیم، بلکه فقط زمانی آمریکایی ها آنها را نخواهد خواست که ما وجود نداشته باشیم، اما تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد آمریکا از تکفیری ها حمایت خواهد کرد. برای عراق نیز هیچ راهی جز ایستادن در مقابل این تجاوزکاران نیست.  امروز در برابر وحشی گری های عربستان و کشتار ملت یمن مجامع جهانی ساکت نشسته اند و سازش را جایز میدانند، اما ما ساکت نخواهیم ماند و میدانیم که پیروز خواهیم شد.

وای در ادامه با بیان شرایط بسیار فاجعه بار ملت یمن گفت: یمنی ها خواست های قانونی خود را مطرح کردند و در برابر این خواسته خود اینگونه کشته میشوند. بدانید زمانی پیروز میشویم که متحدانه از مقاومت پیروزی کنیم و زمانی شکست می خوریم که متفرق شویم و در خود بجنگیم. بدانید حزب الله در پیشانی این راه حرکت و مجاهد خواهد کرد و تا تحویل این پرچم به امام زمان ادامه خواهد داد.

وی در پایان گفت: از سوی حزب الله و از طرف دبیر کل حزب الله و از سوی ملت و مجاهیدن لبنان به شما ملت ایران سلام می گویم.

نظر شما