شناسهٔ خبر: 105144 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستور کاری خانه ملت/ انتخاب اعضای کمیسیون"برجام"

خانه ملت براساس دستورکار مجلس، قرار است ضمن حضور وزرای نفت و نیرو در صحن علنی مجلس در هفته‌ آینده و برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان، اعضای کمیسیون ویژه بررسی"برجام" نیز انتخاب شوند.

به گزارش «نماینده»مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است وزرای نیرو و نفت برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان مردم در خانه ملت در یکی از جلسات علنی بهارستان حضور یابند. همچنین قرار است اعضای کمیسیون ویژه بررسی"برجام" نیز در یکی از جلسات هفته آینده مجلس انتخاب شوند.

دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**ادامه‌ رسیدگی ‌به ‌گزارش‌ شور دوم ‌کمیسیون ‌انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای  ماده ۱۰۴ آئین‌نامه‌ داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح‌ توسعه‌ و بهینه‌سازی‌ آب‌ شرب‌ شهری‌ و روستایی‌ در کشور که  یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۴/۸/۱۳۹۴ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده (۲۴) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۸/۳/۱۳۹۴ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند(ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده  ۱۴۶ آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ۱۰ تن از طراحان و در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است. در ضمن گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مستند به ماده(۱۴۶) ‌آئین نامه داخلی ‌و تبصره(۱) آن‌ واصل‌ و تقدیم ‌شده است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه‌ داخلی با اولویت‌در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی‌ها که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح تبصره (۱) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

همچنین انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی‌کننده به توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ و آثار و پیامدهای آن در دستورکار قرار گرفته است.

سؤال حسن کامران نماینده اصفهان از حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو و نیز سؤال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت هم در دستورکار جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین انتخاب ۲ تن از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای عضویت در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز ۲ تن از نمایندگان هر استان جهت عضویت در هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان در دستورکاریکی از جلسات علنی مجلس قرار دارد.

نظر شما