شناسهٔ خبر: 105016 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاثیر سیاست‌های اقتصادی چین در قیمت نفت

نفت43 قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال کاهش ارزش دلار و سیاست‌های اقتصادی چین کاهش یافت و بشکه‌ای ۴۹.۵۵ دلار فروخته شد.

به گزارش «نماینده» با ادامه سیاست‌های اقتصادی چین برای کاهش ارزش پول ملی این کشور، قیمت نفت نیز در معاملات امروز کاهش یافت.

ارزش یوآن چین یک روز پس از کاهش ارزش آن توسط مقامات این کشور به منظور حمایت از اقتصاد در چالش آن، در روز چهارشنبه به کمترین رقم در ۴ سال اخیر رسید؛ این درحالی است که تولیدات صنعتی چین نیز کمتر از انتظار گزارش شده است.

به گفته تحلیلگران، یوآن که به ندرت در برابر دلار نوسان دارد و زمانی که این اتفاق می‌افتد به نظر می‌رسد ارزش آن زیاد کاهش نیابد اما کاهش دیروز یوآن در برابر دلار بیشترین کاهش  ۲۰ سال اخیر بود.

اما در لحظه انتشار خبر هر بشکه نفت برنت با ۳۷ سنت افزایش یافت و ۴۹.۵۵ سنت معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا ۳۸ سنت بالا رفت و ۴۳.۴۶ دلار فروخته شد.

نفت خام آمریکا تا ۴۲.۸۷ دلار کمترین رقم از مارس ۲۰۰۹ نیز پایین آمده بود.

موسسه فیلیپ فیوچرز اعلام کرد، یوآن چین برای دومین روز با کاهش ارزش روبرو شده است، که می‌تواند تضعیف بیشتر قیمت نفت را به دنبال داشته باشد.

در مورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، دیروز اعلام کرد، اعضایش به عرضه نفت خود ادامه خواهند داد. بر اساس این گزارش، تولید نفت این سازمان در ماه جولای به ۳۱.۵۱ میلیون بشکه در روز رسیده است که ۱.۵ میلیون بشکه از سقف ۳۰ میلیون بشکه‌ای آن بیشتر است.

همچنین اوپک پیش‌بینی خود از عرضه نفت کشورهای غیر اوپک در سال ۲۰۱۵ افزایش داد.

نظر شما