شناسهٔ خبر: 104889 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توافق ایران باید متوقف شود

نامزد انتخابات آمریکا کاندیدای جنجالی ریاست‌جمهوری آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشت: "توافق ایران فاجعه‌ای است که باید متوقف شود.

به گزارش «نماینده» دونالد ترامپ، کاندیدای دور بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا، که با اظهارات جنجالی خود درباره مسائل خارجی و داخلی آمریکا در هفته‌های اخیر کانون توجه رسانه‌ها بوده در صفحه توئیتری خود نوشت: "توافق ایران فاجعه‌ای است که باید متوقف شود. [این توافق] منجر به نابودی دستکم بخشی از جهان گشته و ایران را تبدیل به نیرویی خواهد کرد که هیچ شباهتی با گذشته‌اش ندارد. "

ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) نیز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک گفته بود ‌می‌توانست به "توافقی هسته‌ای" دست یابد که "صد برابر بهتر است. " وی در ادامه گفت: "آنها یقینا 'هنر معامله' [یکی از کتاب‌ها ترامپ درباره کسب و کار] را نخوانده‌اند. "

وی در ادامه گفت که در ابتدا تحریم‌ها را دو برابر می‌کرد، از ایرانی‌ها می‌خواست که تمام زندانیان آمریکایی در این کشور را تحویل دهد و سپس "یک توافق خوب" منعقد می‌کرد.

ترامپ گفت: "این توافق به عنوان یکی از احمقانه‌ترین توافق‌ها و یکی از خطرناک‌ترین توافق‌هایی که تاکنون امضاء‌ شده به شکست منتهی شد. "

کاندیدای دور بعدی ریاست‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفته بود که "باور بکنید یا نه، ایران نیز به داعش کمک مالی انجام می‌دهد. "

 

نظر شما