شناسهٔ خبر: 104852 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

لزوم احداث ساختمان های هوشمند در کشور

هوشمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: برنامه های راهبردی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی برق می تواند فرصتی برای تاخیر در تاسیس نیروگاه ها و پست های هزینه بر ایجاد کند.

به گزارش «نماینده»، در این مراسم که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، سیدمحمد هاشمی با اشاره به اینکه بحران انرژی یکی از مهمترین چالش های پیش روی جوامع بشری در قرن بیست و یکم است، افزود: وجود الگوهای نادرست مصرف انرژی یکی از معضلات فراروی جوامع است که موجب اهمیت مضاعف ارائه راهکارهای عملی بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در دنیا شده است.
وی افزود: مدیریت مصرف انرژی در ساختمان از حیاتی ترین راهکارهای حل مشکلات صنعت برق محسوب می شود و می توان گفت الگوهای نادرست مصرف، عامل مصرف زیاد برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تاسیس ساختمان های هوشمند انرژی در سطح کشور، اظهار داشت: مدیریت و کنترل و نمایش سیستم های داخل ساختمان، کاهش مصرف سوخت و انرژی در ساختمان، کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری، افزایش عمر مفید دستگاه ها، افزایش راندمان و ضریب عملکرد تجهیزات، اتصال به دیگر سیستم های کنترلی و همچنین تأمین آسایش و ایجاد فضای راحت برای ساکنین از مزایای ساختمان های هوشمند انرژی است.
هاشمی در پایان تصریح کرد: توجه به فرهنگ سازی و افزایش آگاهی شهروندان در این زمینه و رفع موانع موجود باید در برنامه های راهبردی کشور قرارگیرد.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای تندیسی از سوی رییس هیأت اجرایی همایش 'برترین مدیران جهادی عرصه سازندگی کشور' از تلاش های مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به عنوان مدیر برگزیده جهادی عرصه سازندگی کشور تقدیر شد.
یادآور می شود پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ساختمان از تاریخ هجدهم تا بیست و یکم مرداد در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور شرکت های مطرح داخلی و خارجی برپاست.

نظر شما