شناسهٔ خبر: 104781 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش ۲۰ درصدی پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان سال

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعداد پروازهای فرودگاه امام (ره) ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال ۹۵ تعداد پروازهای این فرودگاه ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش «نماینده»، امروز با حضور همه ارگان‌های متولی مدیریت بحران، مانور طرح اضطراری فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مانور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، اداره سوخت‌گیری، مرکز فوریت‌های پزشکی فرودگاه، گذرنامه، گمرک، حراست فرودگاه، سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر ارگان‌های متولی حضور داشتند.

در این مانور به صورت نمادین عملیات فرضی نجات مسافران از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ که هنگام فرود با مشکل باز نشدن چرخ‌ها مواجه شده بود، اجرا شد و متولیان نسبت به خاموش کردن شعله‌های حاصل از این حادثه اقدام کردند.

بنابر این گزارش در حاشیه این مراسم مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار داشت: ۷۰ درصد سوانح هوایی اطراف و نزدیک فرودگاه رخ می‌دهد، بنابراین طبق ضوابط ایکائو فرودگاه‌ها ملزم به برگزاری مانورهای عملیاتی در محدوده فرودگاه هستند.

حمیدرضا سیدی با بیان اینکه سالانه ۲ مانور محدود در این باره انجام می‌شود، اظهار داشت: در مانور امروز همه بخش‌های فعال فرودگاه، سازمان‌های خصوصی و دولتی و ارگان‌های مؤثر در خدمات‌رسانی حضور داشتند و دستورالعمل‌ لازم را اجرا کردند.

وی بیان کرد: امروز این مانور به خوبی برگزار شد و ارگان‌های دست‌اندرکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به خدمات‌رسانی اقدام کردند.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره)  با اشاره به تهیه دستورالعمل طرح اضطراری فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: شرح وظایف هر بخش مشخص شده است و در جلسه امروز مسئولان وظایف خود را تشریح کردند و مانور فرضی اجرا شد.

حمیدرضا سیدی اظهار داشت: ارگان‌های متولی تلاش کردند بدون فوت وقت نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند که توانستیم رکورد خوبی را در مدیریت بحران و زمان به دست آوریم.

* تدوین برنامه‌ عملیاتی دو ساله برای فرودگاه امام در ۶ محور

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: برنامه عملیاتی دو ساله برای فرودگاه امام خمینی (ره) تدوین کرده‌ایم و البته در نگاهی بلندمدت‌تر برنامه پنج ساله داریم.

وی با بیان اینکه برنامه دو ساله در ۶ محور تدوین شده است، گفت: این برنامه شرایط فعلی و جاری توسعه‌ای را در بر می‌گیرد که ارتقای سطح ایمنی و استانداردسازی فرودگاه و ارتقای سطح امنیتی ۲ محور برنامه دو ساله است.

سیدی درآمدزایی فرودگاه را از دیگر محورهای برنامه دو ساله خود عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های فرودگاه و رفع نیازهای اساسی، ارتقای کیفیت خدمات به مسافران و آموزش کارکنان و فعالان فرودگاه از دیگر محورهای برنامه دو ساله است.

* افزایش ۲۰ درصدی پروازهای فرودگاه امام (ره) تا پایان سال

وی به توافقات ۵+۱ اشاره کرد و افزود: پس از توافق لوزان فضا برای پذیرش ایرلاین های خارجی باز شده است.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: تا پایان امسال پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۰ درصد افزایش می‌یابد و این ارتقای پروازها از سوی ایرلاین‌های داخلی و خارجی خواهد بود.

سیدی به لزوم توجه نمایندگان مجلس و دولت به توسعه فرودگاه امام (ره) تأکید کرد و گفت: تا پایان سال آینده پروازهای فرودگاه امام ۱۰۰ در صد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به ارتقای ظرفیت در فرودگاه امام (ره) اقدام کرد، گفت: چراغ ظرفیت فرودگاه امام خمینی در حال زرد شدن است و باید به سرعت نسبت به سبز شدن این چراغ اقدام کرد.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) همچنین درباره عملیات اجرایی ترمینال‌های «سلام» و «ایرانشهر» بیان کرد: ترمینال «ایرانشهر» در مرحله مطالعات قرار دارد و ترمینال «سلام» نیز تا اواسط سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش فارس، در ایام پر تقاضا روزانه تا ۲۲۰ پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

نظر شما