شناسهٔ خبر: 104742 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس فاوای شهرداری عنوان کرد

مخابرات جواب استعلام‌ها را دقیق نمی‌دهد

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: عدم استفاده از داده‌های زیرسطحی باعث شده تا برخی عملیات نظیر حفاری با چالش روبرو و برخی ارتباطات تلفنی قطع شود.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر قائمی در سومین سمینار شهرداری الکترونیک با بیان اینکه نسبت شهرنشینی در کشور ما بالاتر از آسیاست، اظهار کرد: تهران طبق گزارش مراجع ذیصلاح چهلمین شهر پرجمعیت دنیاست اما با این حال پیش‌بینی می‌شود که جمعیت آن تا سال ۱۴۰۹ از ۸.۵ به ۱۰ میلیون نفر برسد در حالیکه رتبه آن به ۴۲ کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: توجه مردم به زندگی شهری، مدیریت شهری را ملزم می‌کند تا به تمامی شئونات شهری توجه لازم را داشته باشد. طی مطالعاتی، فهرستی بالغ بر ۷۰ لایه خدمت را برای مدیریت این حوزه شناسایی کردیم که البته تمام آنها وظیفه شهرداری‌ها نیست.

وی با طرح سوالی مبنی بر  اینکه در چنین شرایطی از ICT می‌خواهیم در چه حوزه‌هایی بهره بگیریم تا حجم بالای نیازمندی‌های مردم را جوابگو باشد؟، گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌ها قطعا باید اولویت یک باشد اما تاکنون کدامیک از شهرها حاضر شدند طرح‌های اجرایی، تفصیلی شهر و مطالعات اجرایی را قبل از اینکه به منصه اجرا بگذارند از مبادی ICT بگذرانند تا تخمین و برآوردی درست از میزان موفقیت به دست آورند!؟

او با بیان اینکه اولین نقطه تمرکز برای مدیران ICT استفاده از این مقوله در فضای کاربری شهرهاست، افزود: مشکل دیگر کشور که البته رویه‌ای جهانی دارد، موضوع اشتراک داده‌ها (دیتا شیرینگ) است. به عنوان مثال از مخابرات برای عملیات حفاری استعلام می‌گیریم و در پاسخ می‌گویند هیچ مشکلی وجود ندارد اما بعد از انجام عملیات بخش عمده‌ای از زوج سیم‌ها قطع می‌شود.

قائمی عنوان کرد: برای رفع این چالش باید زمینه استفاده از زیرساخت یکسان اطلاعات به وجود آید و از داده‌های زیرسطحی استفاده شود.

نظر شما