شناسهٔ خبر: 104605 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صفارهرندی:

دوستی با آمریکا زندگی ما را متحول نمی‌کند

صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا خود اذعان دارد که جنگ با ایران جنگ ساده‌ای نخواهد بود.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین صفار هرندی امروز (یکشنبه) در دوره بصیرت دانشجویی که در مجتمع امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به یارگیری صحیح انقلاب اسلامی از میان ملت‌های خاورمیانه، اظهار کرد: امروز می‌بینیم که حمایت از این کشورها و نهضت‌ها در این منطقه به کشور، قدرت مانور بخشیده است.

وی حمایت‌های ایران از کشورهای منطقه را عامل موفقیت در مذاکرات هسته‌ای دانست و ادامه داد: آمریکا معتقد بود ایران با داشتن تجهیزات موجود، صلاحیت نشستن سر میز مذاکره را ندارد، ولی قدرت نفوذی که حاصل همین حمایت‌ها بود مقدمه‌ای شد که آمریکا به این نتیجه برسد که باید با ایران مذاکره کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تعداد کشته‌ شدگان آمریکایی در مدت ۱۵ سال در جنگ خاورمیانه، خاطرنشان کرد: یکی از استراتژیست‌های آمریکایی با هشدار به طالبان جنگ علیه ایران، یادآور شد که در روز نخست این جنگ احتمالی باید منتطر ۲۰ تا ۳۰ هزار کشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اقتدار موجود در کشور محصول عوامل زیادی از جمله توانمندی دفاعی ماست.

صفار هرندی با تاکید بر این که قرار نیست جنگ صورتی بگیرد، تصریح کرد: اتفاقا چون قرار نیست جنگ کنیم باید آرایش جنگی داشته باشیم و توانایی دفاعی خود را حفظ کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه غیر قابل انکار ایالات متحده که در رأس قدرت‌های نظامی جهان قرار دارد، اضافه کرد: این کشور علی‌رغم این قدرت‌ نظامی، سالهاست که نتوانسته نظام کشور کوچکی مثل سوریه را ساقط و جریان جدیدی را حاکم کند.

وی گفت: ایالات متحده با وجود اقتدار نظامی و اقتصادی نقطه ضعف‌های اساسی دارد و امروز دیگر در منطقه خاورمیانه محبوبیتی ندارد و مثل گذشته از وفاداری مردم برخوردار نیست.

صفارهرندی فقدان اطلاعات عمیق و صحیح را عامل برآوردهای نادرست دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای به دلیل دریافت اطلاعات اشتباه به برآورد‌های غلط می‌رسند و این منجر به تصمیمات نادرست می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: خیلی از زمامداران آمریکایی به عملکرد جمهوری‌خواهان در عراق و افغانستان نقد دارند و معتقدند امروز شاهد همسویی این کشورها با ایران هستیم.

صفار هرندی یادآور شد: دوستی با آمریکا زندگی شما را متحول نخواهد کرد و رستگاری کسانی که روزی تحت حمایت آمریکا بودند هیچ‌گاه تضمین نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص توانایی‌های اقتصادی کشور، گفت: هرچند امروز در کشاورزی با محدودیت‌هایی مثل کمبود آب و زمین های زراعی روبه‌رو هستیم و بعضی از افراد کشاورزی را سم مهلکی برای ایران می‌دانند ولی کشاورزی برای کشور جنبه استراتژیک دارد.

وی با تاکید بر استعداد بالقوه تامین نیازهای کشاورزی در کشور، افزود: حیات جامعه ما به بعضی از محصولات کشاورزی از جمله برنج و گندم و ... وابسته است، علاوه بر توسعه صنعتی باید در کشاورزی هم سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

نظر شما