شناسهٔ خبر: 104588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افضلی فرد در نطق میان دستور:

نقشه آمریکا تنگ کردن حلقه محاصره مظلومان است

مصطفی افضلی‌فرد43 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نقشه آمریکا و مستکبران تنگ‌تر کردن حلقه محاصره‌ای مظلومان منطقه است.

به گزارش «نماینده» مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود (18 مرداد 94) ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) به حدیثی از این امام همام پرداخت و اظهار داشت: همه مردم به امنیت، عدالت و وفور نعمات نیازمندند. امنیت برای مظلومان،‌ عدالت برای همگان و معیشت برا مظلومان از جمله پیام‌های این حدیث جامع می‌باشد.

وی افزود: اگر به واقع شیعه آن حضرت هستیم باید تقنین،‌ نظارت،‌ قضاوت و اجرای ما در تحقق عینی آن باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان را امین، شجاع و توانمند خواند و از تلاش‌ آنها تشکر کرد.

افضلی فرد به نکات مثبت موجود در برجام اشاره کرد و تصریح کرد: از جمله نکات این است که در خصوص بازرسی از مراکز نظامی همچنین امکان مذاکره با دانشمندان هسته‌ای و بویژه تحریم تسلیحاتی که جزو خطوط قرمز ملت ایران هستند هشدار می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود نقشه آمریکا و مستکبران را تنگ‌تر کردن حلقه محاصره بر مظلومان منطقه که از کشور،‌ فرهنگ و هویت خود دفاع می‌کنند، خواند که پازل حمایت از تروریست را برای اجرای نقشه‌های شوم صهیونیست کامل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به رئیس سازمان برنامه ریزی کشور و وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید محصولات از کشاورزان منطقه جزو کاراهای ضروری و مطلوبی است که باعث تأمین نیاز سالانه کشور به گندم و حمایت معیشتی از کشاورزان همچنین کوتاه شدن دست دلالان می‌شود.

افضلی فرد انتقاد کرد: اما قصور و سهل‌انگاری در پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان خرده پا آنها را به لحاظ معیشتی سخت در تنگنا قرار داده است.

وی خطاب به مسئولان مربوطه در جهت توجه به مشکلات کشاورزان عنوان کرد: شما به تعهدات خود در مورد کشاورزان و پرداخت مشوق‌های صادراتی برای سیب‌زمینی‌کاران استان عمل نمی‌کنید.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: آقای رئیس جمهور و وزیر محترم اقتصاد! حمایت حقیقی از واحدهای تولیدی زمانی تحقق می‌یابد که سهم تولید از اجرای قانون هدفمندی اجرا شود.

افضلی فرد در خاتمه بازگشت و استفاده از پول‌های بلوکه شده در جهت تحقق پرداخت سهم تولید خواند و تصریح کرد: از پول‌های بلوکه شده و بازگشت آن برای تقویت و اختصاص قانون رفع موانع تولید به طور کامل و قاطع اجرا شود چرا که بدون توجه به آن سخن حمایت از تولید امری تبلیغاتی و گزافه‌گویی‌ است.

نظر شما